Wraz z przepisami na rok 2022 dystanse w środku tabeli uległy zmniejszeniu

Dzięki nowym jednomiejscowym pojazdom na rok 2022 zespoły ze środka tabeli są jeszcze bliżej siebie. Żaden z nich nie jest bezpieczny przed złym weekendem, a wszystko zaczyna się od pierwszych bezpłatnych sesji treningowych.

opublikowany 31/07/2022 à 09:26

Tomek Trichereau

0 Zobacz komentarze)

Wraz z przepisami na rok 2022 dystanse w środku tabeli uległy zmniejszeniu

Każde okrążenie liczy się jeszcze bardziej w kwalifikacjach w tym sezonie, gdy jesteśmy w środku stawki. © Zdjęcie Marc de Mattia / DPPI

W tym sezonie ze względu na nowe przepisy techniczne zespoły zmuszone były zaczynać od zera. Jeśli zawsze jest kilku, którzy szybko się wyróżnili czerwony Byk et Ferrarizespoły ze środka tabeli są znacznie bliżej siebie. To sprawia, że ​​sesje kwalifikacyjne stają się jeszcze ważniejsze. Żaden zespół nie jest bezpieczny przed wczesną eliminacją w Q1, a co za tym idzie możliwym weekendem bez punktów. Dlatego każda darmowa sesja treningowa jest cenna, ponieważ umożliwia znalezienie najlepszych ustawień, a obecnie toczy się wyścig rozwojowy, mający na celu zdobycie pozycji czwartej siły w stawce.

Na razie tak jest Alpine kto utrzyma to miejsce, ale nawet francuska drużyna może przegapić Grand Prix. Jeśli Formuła 1 obrał właściwy kierunek Esteban Ocon, Norman trzyma kciuki, aby luka z Mercedes, Red Bull i Ferrari kurczą się. „ Mam nadzieję, że przy limitach budżetowych i całej reszcie przez jakiś czas będą obowiązywać te same zasady i tunel na górze się zamknie. »

Nowe wyzwanie Bottasa na środku tabeli 

Przed planowaniem wyłonienia trzech najlepszych drużyn muszą one przede wszystkim zadbać o to, aby każdy weekend zakończyły się na punktach. Nowe zadanie dla Valtteriego Botty w tym sezonie o godz Alfa Romeo, " To ekscytujące. Naprawdę mam wrażenie, że każde okrążenie kwalifikacyjne w środku stawki ma znaczenie, albo jesteś w następnej sesji, albo ją kończysz, i to mi się podoba. W trakcie całych kwalifikacji naprawdę trzeba przejść wszystkie rundy. I tak samo jest w wyścigu, jest tak blisko, że zawsze jest dobra bitwa, dobry wyścig „, zachwyca się 32-letni pilot.

Trzeba przyznać, że wcześniej był przyzwyczajony do stania na podium z Mercedesem. „ Różni się to także znacząco pod względem strategii wyścigowej, ponieważ ma ona znacznie większe znaczenie w środku stawki, ponieważ walczymy wieloma samochodami, a nie jednym czy dwoma samochodami, jak to miało miejsce w przeszłości. » – wyjaśnia mieszkaniec Nastoli.
Ponieważ więcej drużyn walczy o punkty niż jest dostępnych miejsc, w każdy weekend z pewnością będą rozczarowania. „ Jest bardzo blisko i w każdy weekend możesz jechać na Grand Prix z myślą, że możesz osiągnąć dobry wynik. Nie wydaje mi się, żeby łatwo było zostać za bardzo w tyle i zostać za bardzo w tyle "Wyjaśnia Kevin Magnussen.

Weekendy na prądzie przemiennym

Jednak z jednego Grand Prix na drugie dynamika może zmieniać się bardzo szybko. „ W tej chwili bardzo trudno jest przejechać pierwszy trening dobrym samochodem. W niektóre weekendy wszystko idzie dobrze i dla nas są to weekendy, w których możemy walczyć o Q1. Ale jednocześnie wiemy, że są inne weekendy, które są nieco trudniejsze. I dlatego widać te luki w przypadku samochodów, które radzą sobie lepiej w jeden weekend niż w inne ", narażony Alexander Albon. Tajlandia jest tym, o czym mówi. Na Węgrzech na ostatniej sesji treningowej gra jego kolega z drużyny Nicholas Latifi który uzyskał najlepszy czas, a 26-letni kierowca uplasował się na 3. miejscu. Zatem nawet jeśli deszcz w dużej mierze wyjaśni ten wynik, Grand Prix Węgier ponownie powinno znaleźć się blisko środka stawki.

CZYTAJ TAKŻE > EL3 – Węgry: Latifi śpiewa w deszczu, Vettel w ścianie!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz