Barcelona, ​​​​„sprawiedliwość pokoju” dla Ocona i Alpine

Kierowca z Normandii, który zaliczył świetny występ w Portimão, ma nadzieję, że postęp widoczny we francuskim zespole w Portugalii znajdzie potwierdzenie w Katalonii. 

opublikowany 06/05/2021 à 17:42

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Barcelona, ​​​​„sprawiedliwość pokoju” dla Ocona i Alpine

Spotkanie w Barcelonie nie jest z reguły tym, które budzi największy entuzjazm na padoku. Formuła 1ponieważ kierowcy są przyzwyczajeni do jazdy do znudzenia na trasie Montmeló (Hiszpania). 

W tym sezonie sytuacja jest jednak nieco inna, ponieważ zespoły nie miały jeszcze okazji przyjechać i przejechać się na torze Barcelona-Catalunya, ponieważ tradycyjne zimowe testy odbywały się w Bahrajnie. 

Kataloński tor, oferujący dużą różnorodność zakrętów, pozostaje jednak punktem odniesienia do porównywania się z konkurencją. Po skomplikowanym początku sezonu dla Alpine, francuska drużyna dobrze się odbiła i ma na koncie podwójne punkty w Portugalii, Ocon zajmując 7. miejsce, przed swoim kolegą z drużyny Fernando Alonso na 8 pozycji. 

« Tutaj sędzia będzie wiedział, czy uda nam się utrzymać nasz poziom przez cały rok i podążać w kierunku, który obraliśmy od czasu Portimão, przyznał Esteban Ocon w czwartek w mieszanej strefie Barcelony. Jeśli nam się to uda, będzie to dobry sezon. Musimy także pamiętać, że w zeszłym roku weekend tutaj był skomplikowany. Bądź ostrożny ". 

W Portugalii rywaleAlpine zasugerował, że A521 robi różnicę na wolnych zakrętach. Teoria, której Norman przestrzega tylko częściowo. 

« W Portimão były nie tylko wolne zakręty, ale prawdą jest, że w tych sektorach jesteśmy bardziej konkurencyjni w porównaniu do szybkich zakrętów lub pokonywania średnich prędkości, dodał Ocon. Samochód spisywał się dobrze niemal wszędzie. 

Była bardzo zrównoważona, konsekwentna. Moglibyśmy zbudować pewność siebie dzięki stabilnemu samochodowi na wejściu i w środku zakrętu. Udało nam się ustabilizować samochód i zachować dobrą przyczepność tylnej osi. Udało mi się popchnąć go w kwalifikacjach i to zadziałało ". 

Kolejna nowość na rok 2021 w Barcelonie: zakręt 10, którego profil został zmieniony tak, aby przypominał bardziej zakręt niż prawdziwy punkt hamowania. Ocon najpierw zapoznał się z symulatorem Alpine w zeszły wtorek, przed przystąpieniem do oceny dowodów podczas tradycyjnej pieszej wycieczki zwiadowczej w najbliższy czwartek.

« Dobrze jest trochę zmienić, przyznał. Wszyscy znamy tor na pamięć, więc wszystko, co nowe, jest mile widziane. Zakręt jest trochę szybszy, hamujemy mniej mocno, utrzymujemy trochę większą prędkość. Ale czasy nie powinny się zbytnio przesuwać, bo pokonujemy większy dystans ". 

Ocon nie był pewien, czy widowisko na torze zakończy się zwycięstwem, ale przyznaje, że nowy profil 10. zakrętu może wywołać kilka świetnych walk na wyjściu z zakrętu aż do 12. zakrętu. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz