Jak udany jest Williams FW36?

Zespół Williams F1 ujawnił dziś rano pierwsze rysunki swojego FW36. Zespół Grove wykazuje pewność siebie wchodząc w rok 2014.

opublikowany 23/01/2014 à 11:31

Villemanta

0 Zobacz komentarze)

Jak udany jest Williams FW36?

Zmiany w przepisach wprowadzone w F1 nie pozostają bez konsekwencji dla konstrukcji samolotów jednomiejscowych. Po wczorajszym Force India, który ujawnił jedynie rysunek profilu VJM-07, kolej na Williams, dziś rano, do opublikowania szkice jego FW36, które w tym roku zostanie powierzone 24-letniemu Finowi Valtteri Bottas i 32-letni Brazylijczyk Felipe Massa. Te z przodu, zgodnie z oczekiwaniami, ujawniają nieco nieestetyczny nos, który powinna przyjąć większość deski. Jak podano w komunikacie prasowym, samochód ten jest „wynikiem ponad dwóch lat badań i rozwoju. » Dla przypomnienia, od strony silnika Williams odszedł Renault dla Mercedes.

„W tym roku w samochodach zastosowano znacznie więcej technologii, podkreśla Pat Symonds, szef działu technicznego zespołu Sir Franka. W przeszłości mieliśmy silniki turbo w F1. Tym razem jest inaczej, ponieważ bardziej niż zmiana typu silnika, mamy do czynienia z zupełnie innym systemem. Odeszliśmy od silników atmosferycznych (V8.Nota redaktora) wyposażony w system miękkiej hybrydy (KERS. Przypis redaktora) do całkowicie zintegrowanej jednostki hybrydowej, której sercem jest całkowicie nowa technologia (ERS-H. Nota wydawcy). "

Po podpisaniu umowy z Mercedesem na układ napędowy Williams otrzymał pod koniec maja pierwsze rysunki komputerowe nowego V6, co umożliwiło inżynierom Grove sfinalizowanie projektu ich nowego dzieła w połowie września. „ Budynek jednomiejscowy poszło bardzo dobrze, – wyjaśnia Symonds. MJednak osiągnięcie limitu wagowego było wielkim wyzwaniem. Udało się, choć nie było to łatwe, gdyż nowy zespół napędowy jest cięższy od starego V8. »

Prace nad aerodynamiką ukończono w pierwszym tygodniu grudnia, ale oczekuje się, że zmiany zostaną wprowadzone już przed otwierającym Grand Prix w Melbourne. Symonds podsumowuje: „ Z aerodynamicznego punktu widzenia jestem pewien, że będziemy bliżej samochodów z przodu. »

Tutaj znajdziesz pierwsze rysunki FW36.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz