BMW pojawiło się w świecie Formuła 1 najpierw jako producent silników. To właśnie w 1982 roku bawarski producent postawił pierwsze kroki w tej dyscyplinie, łącząc siły z firmą Brabham. W ciągu trzech lat BMW i Brabham odnieśli osiem zwycięstw, a w 1983 r. nawet zwyciężyli w Mistrzostwach Świata Kierowców z Nelsonem Piquetem. Brazylijczyk stał się tym samym pierwszym kierowcą, który zdobył mistrzostwo z silnikiem turbo. Ostatnie zwycięstwo tego legendarnego silnika odniosło w 1986 roku zespół Benetton.
Producent wycofał się po raz pierwszy przed powrotem do początku XXI wieku Williams. W latach 2000-2005 BMW 10 razy narzucało swój silnik zespołowi Williamsa, zanim na początku sezonu 2006 uruchomiło własną konstrukcję, kupując Saubera. Pierwszy sezon pozwolił zespołowi zająć piąte miejsce w klasyfikacji producentów, a w następnym awansować na drugie miejsce po wykluczeniu McLaren z powodu szpiegostwa.
Sezon 2007 był dla nas potwierdzeniem pierwszego zwycięstwa Polaka Roberta Kubicy w Grand Prix Kanady. Trzeciemu w klasyfikacji producentów zespołowi udało się zdobyć 135 punktów i 11 razy stanąć na podium. Niestety sezon 2009, w którym drużyna miała walczyć o tytuł, nie spełnił oczekiwań. Z zaledwie ośmioma punktami zdobytymi w dziesięciu Grand Prix BMW zajmuje obecnie ósme miejsce w klasyfikacji producentów, 106 punktów za liderem Brawn GP. Rozczarowujące osiągi, które poprawiły zaangażowanie firmy w śmigło w Formule 1.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)