Bottas: „DDA może być bardzo korzystna”

Valtteri Bottas powrócił do testów dwuosiowego układu kierowniczego zamontowanego w Mercedesie W11, który mógł dać zdecydowaną przewagę Srebrnym Strzałom.

opublikowany 24/02/2020 à 12:58

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Bottas: „DDA może być bardzo korzystna”

Dużą niespodzianką pierwszego tygodnia zimowych testów był dwuosiowy układ kierowniczy F1 w Barcelonie (Hiszpania). Chwila Mercedes pozostaje punktem odniesienia od czasu wprowadzenia silnika 6 turbo/hybrydowego V1.6, najnowsza wersja tego gwiazdorskiego zespołu już boi się konkurencji, nawet jeśli jej prawdziwy potencjał zostanie ujawniony dopiero podczas GP Australii rozegranego 15 marca w Albert Park.

Valtteri Bottas, autor najlepszego czasu pierwszego tygodnia testów w każdym razie wydaje się przekonany o zaletach, jakie zapewnia dwuosiowy układ kierowniczy zainstalowany na torze Catalunya W11.

„Bez wątpienia dobrze jest być jedynym zespołem, który ewoluuje dzięki temu systemowi– zwierzył się Fin. Moim zdaniem pokazuje to, że ten zespół składa się z bardzo dobrych elementów. Zaprojektowanie, wyprodukowanie takiego systemu i zapewnienie jego działania nigdy nie jest łatwe. Wciąż poznajemy jego potencjał, ale myślę, że w pewnych okolicznościach może być bardzo korzystny. »

„Nie jest trudny w użyciu, po prostu działa. Jest całkiem solidny i nigdy nie robi niczego zaskakującego. Musimy po prostu ruszać kierownicą, kiedy tylko chcemy. Nie napotkaliśmy jeszcze żadnych problemów. Nie testowalibyśmy tego, gdybyśmy nie sądzili, że zapewni nam to większą wydajność. Wciąż zastanawiamy się, w jakich sytuacjach może nam to pomóc, czy lepiej będzie wykorzystać to w kwalifikacjach, w wyścigu, podczas samochodów bezpieczeństwa…”– sprecyzował.

Mercedes będzie musiał bronić swojej koncepcji przed FIA, a przeciwne zespoły nie omieszkają zakwestionować legalności systemu. Niemniej jednak niemiecki producent jest przekonany, że jego oryginalny pomysł jest zgodny z przepisami, nawet jeślizostanie zakazany w 2021 roku.

„Zawsze pojawia się kwestia legalności, gdy zespół wnosi coś nowego. Nie sądzę jednak, że nasz zespół zaprojektowałby ten system, gdyby myślał, że zostanie zakazany– skomentował Valtteri Bottas. Czujemy się z tym komfortowo, mieścimy się w zasadach. Jestem pewien, że inne zespoły rozważają możliwość powtórzenia tego kierunku, biorąc pod uwagę czas i wysiłek, jaki to wymaga. To był dla nas ważny projekt i będzie dość trudny do skopiowania. Mam nadzieję, że da nam to przewagę, choć jeszcze nie wiem, w jakim stopniu. W każdym razie jesteśmy w dobrej sytuacji, jeśli chodzi o to, oprócz innych. »

Drugi tydzień testów mógłby zapewnić dokładniejszy obraz zaangażowanych sił, ponieważ niektórym zespołom jeszcze nie udało się gonić czasu.

Zapoznaj się z analizą pierwszego tygodnia testów zimowych przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze AUTO 2256tygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem w godz wersja cyfrowa na wszystkich platformach i w kioskach w tę środę. Znajdź także przewodnik AUTO F1tygodniowo zawsze dostępne.

0 Zobacz komentarze)