Bottas przyznaje się do „błądu” podczas pierwszego hamowania w wyścigu

Drugi na starcie Valtteri Bottas stracił wszystko podczas katastrofalnego startu na pierwszym okrążeniu, spowodowanego nieudanym hamowaniem na pierwszym zakręcie.

opublikowany 05/08/2019 à 12:08

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Bottas przyznaje się do „błądu” podczas pierwszego hamowania w wyścigu

Drugi na polu startowym obok Max Verstappen (czerwony Byk), Valtteri Bottas miał poważne szanse, aby dobrze sobie poradzić na Węgrzech, na torze, na którym pozycja na torze ma ogromne znaczenie.

Autor dobrego startu Finn zbliżył się do zdobywcy pole position Verstappena, ale zablokował jego prawe przednie koło, co było początkiem serii czterech katastrofalnych zakrętów dla wyniku wyścigu dla kierowcy W10 nr 77.

"To był mój błąd, przyznaje główna zainteresowana osoba. Próbowałem hamować tak późno i tak mocno, jak tylko mogłem, ale utknąłem i spłaszczyłem oponę. W konsekwencji niewielka podsterowność. »

Gorzej dla Bottasa, po tym jak nie udało mu się wykorzystać czołowego Red Bulla, byłego kierowcy Williams widzi, że kolega z drużyny znajduje się pod presją Lewis Hamilton który zajmuje drugie miejsce.

Zatrzymany w pędzie na wyjściu z trzeciego zakrętu, Bottas nie może się oprzeć Charles Leclerc (Ferrari), przy kontakcie między dwoma samochodami. Uszkodzone przednie skrzydło, Bottas był zmuszony zatrzymać się, aby zmienić element, przez co jego wyścig został zrujnowany.

„Wróciłem do ruchu ulicznego i straciłem dużo czasu, Analizy Bottasa. Próbowałem wszystkiego, co mogłem, ale naprawdę trudno było mnie wyprzedzić. Przynajmniej mam kilka punktów, ale przeanalizujemy to, co się stało i wyciągniemy z tego wnioski. »

„W takich warunkach nie mogliśmy długo biegać, nie narażając się na poważniejszy problem, dodaje Andrew Shovlin, główny inżynier wyścigowy Mercedes.

Zdecydowaliśmy się więc zatrzymać dla twardych opon i nowego skrzydła, ale od tego momentu skupialiśmy się tylko na ratowaniu tego, co mogliśmy z Valtterim. »

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Węgier, przygotowanym przez naszych specjalnych korespondentów w Budapeszcie, w numerze AUTO 2228tygodniowo, dostępny dziś wieczorem w wersji cyfrowej oraz w środę w kioskach.

 

0 Zobacz komentarze)