Boullier jest ostrożnym optymistą, jeśli chodzi o Koreę

W Korei Eric Boullier spodziewa się, że jego zespół odzyska dobry poziom konkurencyjności po dwóch rozczarowujących Grand Prix. Francuz odpowiada na pytania lotosf1team.com.

opublikowany 09/10/2012 à 14:02

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Boullier jest ostrożnym optymistą, jeśli chodzi o Koreę

Co możesz powiedzieć po Suzuce?
Oczywiście nie spełniło to naszych oczekiwań. Oczywiście zawsze mógłbym argumentować, że powiększyliśmy przepaść dalej Mercedes w mistrzostwach, że Kimi pozostaje trzeci w klasyfikacji kierowców, że nasze tempo w kwalifikacjach było bardzo dobre? Ostatecznie zdobyliśmy jednak tylko 8 punktów. Po ostatniej wolnej sesji w sobotę mogliśmy liczyć na znacznie lepszy wynik. Można byłoby zmniejszyć tę różnicę Ferrari i stało się odwrotnie. To nie jest idealne.

Co sądzisz o wypadku Romaina w pierwszej rundzie?
Kiedy Romain wrócił po zawieszeniu w Singapurze, widzieliśmy, że niektórzy kierowcy wywierali na niego dodatkową presję na starcie. Na Suzuce Romain popełnił mały błąd, błędnie oceniając swoją prędkość? nieco wyższa – w porównaniu do Marka [Webbera]. Siedzieliśmy i rozmawialiśmy. Zrozumieliśmy, co robić. Myślę, że w pewnym stopniu w Singapurze i na Suzuce niemal próbował zrekompensować to sobie, absolutnie chcąc trzymać się z dala od kłopotów, co miało odwrotny skutek w ostatnim wyścigu.

Kimi nigdy nie wydawał się mieć rytmu…
Zgadza się, samochód nie spisał się tak dobrze, jak się spodziewaliśmy, a w miarę postępu wyścigu było coraz gorzej. Zaczynając od siódmego miejsca, mieliśmy większe nadzieje, ale jeśli wydajność nie jest w pełni zadowalająca, to nie działa. Nie mogliśmy połączyć wszystkiego, aby ułatwić mu wyścig i zyskać więcej miejsc.

Czego oczekujesz od rozwoju wydarzeń zaplanowanych dla Korei?
Za każdym razem, gdy wprowadzasz coś nowego, masz nadzieję, że zadziała zgodnie z oczekiwaniami. Rozwój sytuacji w Korei stanowi dla nas duży krok, otwarcie nowej ery. Oczekujemy, że przyniosą rezultaty, ale oczywiście trudno jest znaleźć odpowiednie ustawienia dla samochodu, gdy jednocześnie próbuje się nowych rzeczy. Co się stało z naszym ?DDRS? pokazuje, że żadna poprawa nie jest gwarancją, dopóki nie sprawdzisz tego na torze. Powiedzmy, że jesteśmy ostrożnymi optymistami.

Jak oceniasz potencjał mistrzowskiego zespołu?
Wierzę, że im bliżej końca sezonu, tym trudniej będzie osiągnąć duże wyniki. Musimy jednak pozostać zjednoczeni, skoncentrowani na swojej pracy i zadbać o to, aby zebrać jeszcze więcej punktów. Z pewnością odczuwamy mniejszą presję ze strony naszych prześladowców, niż się spodziewaliśmy, mając 104 punkty przewagi nad Mercedesem. Coraz trudniej jest jednak dogonić poprzedzające nas, na trzeciej pozycji, Ferrari. Mając 14 punktów straty do przybycia na Suzukę i sześć wyścigów przed końcem, było to bardziej możliwe niż przy 24 punktach i pięciu wyścigach. Jasne jest, że musimy umieścić oba nasze samochody na punktach. Musimy także znaleźć większe osiągi w E20, aby nie musieć zmieniać barw z Ferrari, ale aby być znacznie przed nimi na torze.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz