Brawn: „Sytuacja w przypadku obecnych samochodów z roku na rok się pogarsza”

Ross Brawn, dyrektor ds. sportów motorowych w Liberty Media, przypomina o konieczności osiągnięcia porozumienia w sprawie przepisów na rok 2021, aby przywrócić widowiska na torze.

opublikowany 29/10/2019 à 09:36

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Brawn: „Sytuacja w przypadku obecnych samochodów z roku na rok się pogarsza”

Miasto Meksyk nie będzie miejscem szóstej koronacji Lewis Hamilton, a zawody rozgrywane na Autodromo Hermanos Rodriguez rozgrywane były głównie pod kątem strategii mającej na celu zwycięstwo Brytyjczyka, Mercedes lepiej rozumiał zarządzanie oponami niż jego rywal Ferrari.

O ile w peletonie kilka bitew ożywiło debaty, to Ross Brawn podkreślał brak walki „koło w koło” na czele wyścigu.

„Szkoda, że ​​na torze nie było zbyt wielu bójek, szczególnie między liderami, ponieważ wszystko było na miejscu, aby zapewnić ekscytującą walkę, szczególnie w kontekście możliwego pojedynku pomiędzy Mercedesem a Ferrari na torze, na którym wyprzedzanie jest bardzo możliwe. , podkreśla dyrektor ds. sportów motorowych Liberty Media.

Jednak po raz kolejny odkryliśmy, że gdy samochody i kierowcy są bardzo blisko, bardzo trudno jest nie tylko wyprzedzić, ale także zbliżyć się do samochodu z przodu.

Jeśli podjedziesz zbyt blisko na kilka okrążeń, ryzykujesz zniszczeniem opon, co spowoduje, że kierowcy zdejmą nogę, aby ochłodzić gumę przed próbą nowego ataku.

Nie jest to nowość, ale po raz kolejny potwierdza, że ​​konieczna jest zmiana przepisów, aby umożliwić walkę w zwarciu między samochodami. »

Ustawa na rok 2021

I choć fatalna data 31 października, która ma zatwierdzić przyszły pakiet przepisów, zbliża się wielkimi krokami, a nie wszystko jest jeszcze 100% jasne. Jednak Ross Brawn nie musi już dłużej czekać.

„Zmiana może nie być już tak odległa, przynajmniej na papierze, biorąc pod uwagę, że za kilka dni Światowa Rada Sportów Motorowych FIA podejmie decyzję w sprawie regulaminów na rok 2021, które przedstawiliśmy FIA, wskazuje były menadżer Ferrari.

Nowa konfiguracja aerodynamiczna została opracowana w celu zmniejszenia siły uderzenia podczas podążania za innym samochodem. Wyprzedzanie i walka są łatwe, gdy różnica wynosi 1-2 sekundy, ale gdy różnica jest mniejsza, nie ma szans.

Sugestie dotyczące opóźnienia wprowadzenia są frustrujące, ponieważ sytuacja z samochodami, które mamy obecnie, pogarsza się z roku na rok.

Ile okazji straciliśmy do oglądania zaciętych bitew? W niedzielę nie było ich zbyt wiele, pomimo charakterystyki toru i wprowadzenia dodatkowej, trzeciej strefy DRS.

Jeśli nawet te atrybuty nie pozwolą na zacieśnienie wyścigu, czas działać. Nie chodzi o zmianę dla samej zmiany, ale włożyliśmy znaczny wysiłek w opracowanie tych nowych zasad w długoterminowym interesie sportu. »

Mam nadzieję, że całe pole F1 wysłucha tego zarzutu… i że przepisy na rok 2021 rzeczywiście zaoferują niezbędną zmianę w dyscyplinie.

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Meksyku, przygotowanym przez naszych specjalnych korespondentów w Meksyku, a także najnowszymi informacjami na temat przepisów na rok 2021 w numerze AUTO 2240tygodniowo, już dostępny w wersji cyfrowej a od jutra w kioskach.

0 Zobacz komentarze)