Brawn: nowe przepisy przyniosą Mercedesowi jeszcze większe korzyści

Ross Brawn, dyrektor ds. sportów motorowych w Liberty Media, uważa, że ​​nowe przepisy przyniosą dalsze korzyści Mercedesowi F1.

opublikowany 01/03/2017 à 12:47

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Brawn: nowe przepisy przyniosą Mercedesowi jeszcze większe korzyści

Ross Brawn przy mikrofonie powrócił do nowych przepisów wprowadzonych w tym sezonie Sky Sports. Według nowego dyrektora Motor Sports Liberty Media, nowi właściciele F1, wzrost wydajności samochodów jednomiejscowych tylko wzmocni dominację Mercedes który zmonopolizował pierwsze miejsca od czasu wdrożenia Bloku Energetycznego w 2014 roku.

„Wprowadzając takie zmiany, narażamy się na szwank. Mam nadzieję, że to zadziała, ale myślę, że to dobry przykład tego, czego nie powinniśmy robić. Gdyby celem było przerwanie zwycięskiej passy Mercedesa, spodziewalibyśmy się, że będzie dokładnie odwrotnie. Zespół dysponujący tak dużymi zasobami z radością podejmie się tego wyzwania. Naiwnością było sądzić, że to zdestabilizuje Mercedesa, zamiast tego da im przewagę., ostrzegł były dyrektor Brawn GP.

Ross Brawn jest również zaniepokojony sytuacją drużyn z tyłu stawki, gdyż Manor przed rozpoczęciem sezonu 2017 ogłosił upadłość z powodu braku funduszy. Redystrybucję dochodów bada także Liberty Media.

„Musimy zadbać o to, aby w dłuższej perspektywie mieć więcej zespołów zdolnych do ścigania się. Na końcu stawki względy komercyjne kierowcy są znacznie ważniejsze niż na czele. Gdybyśmy wspomogli najskromniejsze struktury, byłoby to w interesie dyscypliny i moglibyśmy zobaczyć więcej takich pilotów Verstappen wyłonić się”Dodał.

Szef Liberty Media w tej dyscyplinie poruszył także perspektywę przeprowadzenia wyścigu pozamistrzowskiego w celu przetestowania różnych rozwiązań, pomimo bardzo napiętego harmonogramu. Ross Brawn musi pamiętać zeszłoroczne eksperymenty z nowym formatem kwalifikacji, które szybko odwołano, aby powrócić do obecnej wersji.

„Moim marzeniem byłoby organizowanie raz w roku wyścigu innego niż mistrzostwa, który pozwoliłby nam na eksperymentowanie. Moglibyśmy na przykład przetestować inny format i sprawić, że spotkania będą ewoluować. Nie możemy sobie pozwolić na ryzyko w trakcie sezonu poprzez zły format wyścigów. Musimy mieć pewność, że wprowadzając takie zmiany, nie możemy wprowadzać modyfikacji w trakcie sezonu. »

Odkryj przewodnik AUTO po F1 2017tygodniowo dostępne już w wersja cyfrowa na wszystkich platformach, a od najbliższego czwartku 2 marca w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz