Brawn: „Pierwsze oznaki nowych przepisów są zachęcające”

Ross Brawn nie daje się ponieść emocjom po pierwszym Grand Prix sezonu 2019, ale ocenia, że ​​wzrost liczby wyprzedzań i dodanie punktu autorowi najszybszego okrążenia to pozytywne prognostyki na przyszłość.

opublikowany 21/03/2019 à 15:06

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Brawn: „Pierwsze oznaki nowych przepisów są zachęcające”

Początek nowego sezonu Formuła 1 często odpowiada zmianom regulacyjnym. W 2019 roku F1 w szczególności zdecydowała się na nagrodę jeden punkt dla autora najlepszego okrążenia w wyścigu, pod warunkiem, że jest zarejestrowany w pierwszej 10-tce wydarzenia.

Według Rossa Brawna, dyrektora zarządzającego tego sportu w Liberty Media, działanie to przyniosło rezultaty. „To ponownie rozpaliło ostatnie okrążenia Grand Prix Australii Max Verstappen (czerwony Byk), który próbował pokonać Valtteri Bottas (Mercedes)– mówi Brytyjczyk. 

Na 54. okrążeniu Holender przejechał okrążenie w czasie 1:26'540, czyli lepiej niż Bottas na 42. okrążeniu z czasem 199 tysięcznych. Następnie Fin zakończył pojedynek wynikiem 1'25''580 w przedostatniej pętli. Lewis Hamilton (Mercedes) również zagrał swoją kartą, ale wynik nie spadł poniżej 1'26''", analizuje były szef zespołu.

„W przypadku, gdy po kilku okrążeniach kolejność na podium wydawała się ustalona, ​​walka o ten mały bonusowy punkt sprawiła, że ​​końcówka wyścigu była interesująca. To jest dokładnie to, o co nam chodzi (wolne media) oraz Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) chodziło mi o kiedy sformułowaliśmy ten pomysł. »

Drugą nowością było wprowadzenie poszerzonych przednich błotników i wyższych tylnych błotników. Gdy Pierre Gasly (Red Bull) nie widział już paska świetlnego na polu startowym, Romain Grosjean (Haas) obawiał się, że szerokość przedniego nosa może spowodować uszkodzenia w peletonie. Wyniki są jednak całkowicie pozytywne dla Rossa Brawna.

„Celem była poprawa zachowania jednomiejscowy kiedy podąża za innym samochodem. Sądząc po liczbie wyprzedzeń, w tym roku 14 (6 bez DRS) w porównaniu z trzema przekroczeniami w roku 2018, pierwsze oznaki nowych przepisów są zachęcające, zwłaszcza jeśli usuniemy same w sobie udane manewry. Widzieliśmy zacięte walki, on osądza.

Oczywiście te przekroczenia nie są wyłącznie konsekwencją aerodynamiki, ponieważ poziom osiągów w środku tabeli drastycznie się zaostrzył. Wielu kierowców wyjaśniało jednak, że samochody jadące za sobą zachowywały się bardziej „neutralnie”.

Ross Brawn nie chce jednak zbyt wcześnie ogłosić zwycięstwa ze względu na specyfikę toru Albert Park. „Tor nie jest najbardziej reprezentatywny, więc Wolę poczekać przynajmniej do trzech kolejnych rund, zanim wyciągnę wnioski. " Do zobaczenia w Azerbejdżanie 28 kwietnia w celu przeprowadzenia wstępnej oceny. 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz