Brawn: „Nie powinniśmy bać się eksperymentu”

Liberty Media upiera się, że są to „eksperymenty”, które zostaną przeprowadzone w 2020 r. dotyczące formatu weekendów wyścigowych. I nie jest to ostateczna decyzja na przyszłość.

opublikowany 24/09/2019 à 09:13

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Brawn: „Nie powinniśmy bać się eksperymentu”

Oprócz znacznie zmienionych przepisów technicznych, w których oczekuje się, że jednomiejscowe samochody będą oferować bardziej intensywną akcję na torze, w 2021 r. Liberty Media może potencjalnie przynieść nowe pomysły na poprawę widowiska podczas weekendów wyścigowych.

U podstaw tych możliwości leży modyfikacja formatu spotkań, z możliwością wyścigu sprinterskiego i wprowadzenie odwróconych siatek, na wzór obecnie obowiązujących w FIA F2 lub w FIA F3.

W obliczu raczej powściągliwych reakcji kilku zawodników tej dyscypliny Ross Brawn, dyrektor ds. sportów motorowych w Liberty Media, chciał wyjaśnić sytuację.

„Trwają dyskusje na temat eksperymentowania ze zmianami w formacie kwalifikacji w 2020 roku, aby uczynić weekend Grand Prix mniej przewidywalnym, wskazuje były dyrektor techniczny Stabilny Ferrari.

Chcę podkreślić słowo „doświadczenie”, bo o to właśnie chodzi: o małą próbkę, która pomoże wyznaczyć kierunki na przyszłość. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że obecny format kwalifikacji jest ekscytujący i spektakularny, ale ważne jest również, aby wyścig, będący punktem kulminacyjnym weekendu, był najlepszy z możliwych.

I niezależnie od tego, ile symulacji przeprowadzisz, żaden pomiar nie jest dokładniejszy niż tor. Tam Formuła 1zespoły i FIA badają możliwość zmiany formatu niewielkiej liczby wydarzeń na przyszły sezon.

Przy stabilnych przepisach sportowych i technicznych obowiązujących na rok 2020, teraz jest idealny czas na takie oceny. »

Badania, które nie zaowocowały jeszcze jakąkolwiek decyzją władz zarządzających, które muszą bezpośrednio zająć się aspektem sezonu 2020, ale także regulaminami technicznymi sezonu 2021, wciąż wyczekiwanymi przez F1.

„Nie podjęto jeszcze żadnych decyzji, gdy finalizujemy wszystkie szczegóły, ale otrzymane dotychczas opinie są w większości pozytywne, Brawn komentuje. Rozumiem, że puryści mogą być zaniepokojeni, ale nie powinniśmy bać się przeprowadzić eksperymentu, bo inaczej nie będziemy w stanie osiągnąć postępu.

Nie chcemy zmian dla samych zmian, chcemy ulepszyć nasz sport, ponieważ podobnie jak rozwój samochodów, jeśli stoisz w miejscu, ryzykujesz cofnięciem się. »

Więcej informacji na ten temat można znaleźć w numerze AUTO 2235tygodniowo, dostępny już w wersji cyfrowej i jutro w kioskach.

0 Zobacz komentarze)