Brawn chce wyeliminować szare strefy w ramach przepisów na rok 2021

Dyrektor Liberty Media Motor Sports, Ross Brawn, zamierza opracować technikę uniemożliwiającą zespołom wykorzystywanie luki w przepisach.

opublikowany 08/02/2020 à 09:28

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Brawn chce wyeliminować szare strefy w ramach przepisów na rok 2021

Koszmar legislatorów Formuła 1 zawsze była swobodna interpretacja przepisów dokonywana przez zespoły. Czasem przewrotne umysły inżynierów pozwalają im zyskać przewagę nad konkurencją, choć ta rygorystycznie przestrzega dokumentów certyfikowanych przez Międzynarodową Federację Samochodową (FIA). 

Do dziś regulamin można zmienić dopiero po zakończeniu sezonu. Aby sezon 2021 był wolny od tego typu kontrowersji, Ross Brawn chce mocno uderzyć. Dyrektor ds. sportów motorowych w Liberty Media (właściciel F1) chce odzyskać kontrolę nad szarymi obszarami.

„Zarządzanie (Sport) była prowadzona od dłuższego czasu pomiędzy zespołami, które muszą wyrazić zgodę, aby podjąć decyzję o modyfikacjin – wyjaśnia Brytyjczyk na oficjalnej stronie F1. Będziemy zmierzać w stronę systemu, który pozwoli na wprowadzenie zmian w znacznie krótszym czasie niż obecnie.

Jeśli w przyszłości wykorzystasz szarą strefę, możesz zostać odsunięty na bok w następnym wyścigu. Jeśli zespół pojawi się z nową koncepcją i zniszczy całą zasadę (regulamin na rok 2021), liderzy sportu zastrzegają sobie prawo, za odpowiednią zgodą zespołów, do zakazania tego. »

Kaftan bezpieczeństwa zatwierdzony na rok 2021 przewiduje ograniczenie budżetów do 175 mln euro na sezon, uproszczona aerodynamika w pojazdach jednomiejscowych oraz ograniczenia w użytkowaniu w tunelu aerodynamicznym i CFD (symulacja komputerowa). Duch egalitaryzmu, który nie pasowałby do odkrycia, które mogłoby wyrzucić konkurencję. 

Według Rossa Brawna to zaostrzenie przepisów powinno pozwolić na uniknięcie takich sytuacji „zepsucie zasad” zdecydował się na remont w 2021 r. Ale angielski inżynier wyróżnił się w 2009 r. genialnym pomysłem dyfuzora dmuchanego w BrawnGP. Według drużyn przeciwnych nielegalne, ale zatwierdzone przez FIA po kilku wydarzeniach. 

„To, czego nie chcemy i mówię to z odrobiną hipokryzji, to mistrzostwo zdobyte dzięki luce prawnej. » 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)