Limit budżetowy: Red Bull zorganizuje konferencję prasową w piątek, decyzja nieuchronna

W czwartek Red Bull Racing poinformował prasę o odbyciu w ten piątek wyjątkowej konferencji prasowej w sprawie przekroczenia budżetu na rok 2021, którego jest winnym. Kara nałożona przez FIA również powinna zostać ogłoszona oficjalnie w najbliższy piątek.

opublikowany 27/10/2022 à 22:50

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Limit budżetowy: Red Bull zorganizuje konferencję prasową w piątek, decyzja nieuchronna

Konferencja prasowa Red Bulla zaplanowana na najbliższy piątek w Mexico City. ©DPPI

Wyniki w sprawie pułapu budżetu na rok 2021 są bliskie. czerwony Byk, która według FIA była winna nadmiernych wydatków w zeszłym roku, ogłosiła w czwartek w Meksyku, że zorganizuje konferencję prasową o godzinie 11:30 czasu lokalnego (18:30 czasu francuskiego), aby zabrać głos w tej sprawie. budżetu pułapu na 2021 rok. 

Dla kontekstu, w zeszłym tygodniu FIA sformalizowała wyprzedzanie przez czerwony Byk pułapu budżetu na rok 2021 (145 mln dolarów, przyp. red.), precyzując, że jest to jednak drobne naruszenie przepisów finansowych (przekroczenie poniżej 5%), nie ogłaszając jednak żadnych konkretnych sankcji wobec drużyny mistrzów świata w 2021 roku.

Przy okazji gigant puszek odpowiedział krótkim komunikatem prasowym, zapewniając, że jest to zgodne z finansowym fair play, zastrzegając jednocześnie, że nie będzie „wszystkie opcje otwarte” w zależności od decyzji FIA. Tymczasem Zak Brown, szef McLaren, przemówił w piśmie wysłanym do FIA, domagając się sankcji finansowych, ale przede wszystkim sportowych za wiarygodność Formuła 1

Limit budżetu Red Bulla

Christian Horner zawsze twierdził, że Red Bull jest niewinny w kwestii ograniczenia budżetu. ©DPPI

W zeszłym tygodniu w Austin dowiedzieliśmy się, że FIA ​​zaproponowała ABA „zaakceptowana umowa o naruszeniu” (co można przetłumaczyć jako zgodę na przyjęcie wykroczenia) na rzecz Red Bulla, co stanowi jedną z opcji, którymi dysponuje ustawodawca w przypadku drobnego wykroczenia, takiego jak to, którego dopuścił się austriacki zespół. Taki sposób działania zmusza dany zespół do uznania swojej winy w związku z postępowaniem, przyjęcia kary (zazwyczaj mniej dotkliwej niż w przypadku wystąpienia przed ławą przysięgłych) i nieodwoływania się. 

Według plotek krążących po padoku Red Bull zaakceptowałby zatem ABA, a komunikat FIA, któremu towarzyszyły sankcje nałożone na zespół kierowany przez Christiana Hornera, powinien nastąpić w najbliższy piątek rano czasu meksykańskiego. Z łatwością mogliśmy sobie wyobrazić, że nastąpi to około godziny 11:XNUMX, w każdym razie przed zaplanowaną trzydzieści minut później wiadomością od Red Bulla. Ogłoszenie kary miało nastąpić w Austin pod koniec weekendu, jednak w związku ze śmiercią Dietricha Mateschitza, współzałożyciela Red Bulla, publikację ze względów oczywistą przyzwoitości przełożono.

Do tego czasu Red Bull zawsze publicznie twierdził, że mieści się w granicach finansowego fair play, mimo że nadwyżkę, za którą rzekomo odpowiadał, szacowano na około 1,8 mln euro. Brytyjski lider zapewnił Austina, że ​​Red Bull w żaden sposób nie wykorzystał ewentualnego wyprzedzenia, aby zabłysnąć pod względem sportowym. „Absolutnie nie ! Nalegam, aby nasze „istotne” koszty mieściły się w granicach pułapu, – grzmiał brytyjski menadżer. Prowadzimy rozmowy z FIA na temat tego, jakie są te koszty i jakie są możliwe okoliczności łagodzące. Ale jedno jest pewne, nie uzyskaliśmy żadnych korzyści rozwojowych i operacyjnych, zarówno w roku 2021, jak i 2022. 

czerwony Byk

W Austin Red Bull został mistrzem konstruktorów 2022. © DPPI

Wydawać by się mogło, że osobista interpretacja Regulaminu Finansowego przez Red Bulla odnosi się w szczególności do kwestii części zamiennych, co Horner bez przekonania potwierdził w Teksasie. Ta dokładna kwestia była oczywiście przedmiotem wyjaśnień FIA w czerwcu ubiegłego roku, ale to nie wyjaśnia, dlaczego zespół z Milton Keynes jako jedyny nie podszedł do tej kwestii tak jak pozostali. 

„Jak w przypadku wszystkich nowych, a zatem wciąż niedojrzałych przepisów, z biegiem czasu FIA otrzymała wyjaśnienia, w szczególności dotyczące niewykorzystanych zapasów i mówimy o konsekwencji około 7 cyfr, szczegółowy Horner. Oczywiście zmiany miały wpływ na nasze zgłoszenie. Tyle że z perspektywy czasu nie byliśmy uprawnieni do zmiany naszych wniosków (…) w sumie to naturalne, że przez pierwszy rok obowiązywania przepisów są różne interpretacje. Takie zmiany pociągają za sobą ogromne konsekwencje dla Twojego zgłoszenia. Gdybyśmy mogli zrobić to jeszcze raz po wyjaśnieniu, z pewnością zrobilibyśmy to inaczej. 

Jak wcześniej ujawniono na AUTOhebdo.fr, kara nałożona na Red Bulla w ramach ABA może mieć formę sankcji finansowej połączonej z grzywną, ale przede wszystkim kary sportowej polegającej na mniejszej liczbie godzin spędzonych w tunelu aerodynamicznym w porównaniu z całkowitą karą, jaką nałożyła powinien był mieć tej zimy (maksymalnie -25%). Cierpliwość, cierpliwość. Piątek powinien zakończyć sprawę, która ciągnie się już od kilku tygodni. Dlatego też Red Bull będzie próbował się wytłumaczyć podczas konferencji prasowej, aby wykorzystać kartę zaniedbania i odeprzeć wszelkie podejrzenia o oszustwo. 

CZYTAJ TAKŻE > Limit budżetu: Horner waleczny i prosto w butach  

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz