C30, odrodzenie Saubera?

Po trudnym sezonie 2010 zespół Saubera chce wrócić na szczyt koszyka. C30 ma być znacznie wydajniejszy od swojego poprzednika.

opublikowany 31/01/2011 à 17:57

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

C30, odrodzenie Saubera?

Zespół po zwolnieniu przez BMW?Hinwil stopniowo wracała do zdrowia, trzymając się sezonu 2010, na który nie była przygotowana na przeżycie w ten sposób. Ponieważ zespół jest już ustabilizowany, a budżet zapewniony, Peter Sauber ma ambitne cele. Biznesmen chce, aby jego zespół mógł powalczyć z zespołami ze środka tabeli, lepiej niż rok temu.

W tym celu zespół z Hinwil potrzebował C30, który byłby znacznie ostrzejszy w kluczowych obszarach wyścigów samochodowych. Tam jednomiejscowy kolor biały, czerwony i czarny ma być bardziej niezawodny niż C29; Szwajcarski zespół starał się przede wszystkim poprawić wydajność aerodynamiczną, pokonywanie zakrętów przy małych prędkościach, przyczepność mechaniczną i elastyczność regulacji zawieszenia.

Kilka zmian regulacyjnych podyktowało wybór projektu samochodu: zakaz stosowania podwójnego dyfuzora, kanału F (dmuchanego tylnego skrzydła) i regulowanego przedniego skrzydła, pojawienie się opon Pirelli i powrót SREC (systemu odzyskiwania energii kinetycznej, KERS po angielsku). Podobnie jak wiele innych F1 2011, ma podniesioną, wąską i płaską kufę ze zwartym tyłem.

„Aby zrobić krok naprzód w 2011 roku, już w zeszłym sezonie postanowiliśmy zająć się słabymi punktami C29” – wyjaśnia James Key, dyrektor techniczny. Zrobiliśmy już postęp. Informacje te zostały wzięte pod uwagę przy opracowywaniu C30. Biorąc pod uwagę, że niektórych zmian regulacyjnych, takich jak nowe opony, nie można było przetestować na torze, stworzyliśmy przewidywalny samochód, który w drugim kroku zapewni nam wystarczającą elastyczność, aby dostosować go do wniosków, które zamierzamy wyciągnąć. przeprowadzić testy, aby móc kontynuować jego rozwój. »

W najbliższy poniedziałek, przed pierwszym dniem testów prywatnych, Kamui Kobayashi wsiadł za kierownicę C30, powodując ryk silnika Ferrari na trasie Ricardo-Tormo w celu kręcenia zdjęć promocyjnych.

0 Zobacz komentarze)