Kampania e-mailowa dla Todta

Osiem dni przed głosowaniem w sprawie powołania kolejnego prezydenta FIA kampania między Jeanem Todtem i Arim Vatanenem zaostrza się.

opublikowany 15/10/2009 à 17:06

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Kampania e-mailowa dla Todta

Ostatni etap wyścigu o następcę Maxa Mosleya przybiera bardzo wątpliwy obrót. Brytyjska gazeta Telegraph ujawnia w ten czwartek, że na początku ubiegłego miesiąca rozesłano kampanię e-mailową popierającą Todta. Uważa się, że e-maile te pochodzą od Petera Doggwilera, dyrektora generalnego FIA (Region 1) i Davida Warda, dyrektora generalnego Fundacji FIA.

W e-mailu z 1 września Peter Doggwiler z konta e-mail FIA poprosił zwolenników Jeana Todta o zmobilizowanie klubów sportów motorowych, wzywając je, aby zjednoczyły się w ich sprawie. „ JWyślę Ci zaktualizowaną listę lobbystów (?) i zadzwonię do Ciebie w tym tygodniu, aby dowiedzieć się, na czym stoimy i czy uda mi się złożyć odpowiedni raport Jeanowi (Todtowi) », zauważa Doggwiler.

Ze swojej strony David Ward, zapewne rozmawiając z Nickiem Crawem (kandydatem na prezydenta Senatu FIA obok Jeana Todta), zastanawiał się nad potencjałem Francuza w Ameryce Północnej, gdzie potężne AAA było raczej przychylne Ari Vatanenowi. „ Całkowicie zgadzam się z Twoimi sugestiami dotyczącymi bardziej intensywnej strategii lobbowania w małych klubach– mówi Warda. Myślę, że musimy zdemaskować hipokryzję dużych klubów i dopilnować, aby mniejsze kluby pozostały z nami. »

Po drugiej stronie kanału La Manche zastanawiamy się nad legalnością tych e-maili, które można uznać za „ naruszenie neutralności » w sercu wyborów. W dodatku na tę „aferę” nakładają się ciosy z dołu, jakie miały miejsce w ostatnich tygodniach, a wypowiedzi kandydatów za pośrednictwem prasy nie są pozbawione wyrazu. „ Próbowaliśmy zrozumieć, jakie były propozycje naszego przeciwnika dla FIA, ale nie znaleźliśmy szczegółowych zasad », napisał w tym tygodniu Jean Todt, mówiąc, że stał się celem „ osobisty atak ".

Następca Maxa Mosleya na stanowisku prezesa FIA zostanie poznany po głosowaniu, które musi odbyć się 23 października.

0 Zobacz komentarze)