Logistyczny ból głowy w Brazylii dla zespołów F1

W związku z opóźnieniami w dostawach sprzętu zespoły rozpoczynają jazdę na czas, aby być gotowe do jazdy w piątek na torze Interlagos.

opublikowany 11/11/2021 à 14:47

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Logistyczny ból głowy w Brazylii dla zespołów F1

Zespoły od lat korzystają z DHL w swojej logistyce / © DPPI

Jest to rodzaj zaczepu, z którego korzystają zespoły Formuła 1 poszłoby dobrze w środku sekwencji trzech Grand Prix na tylu różnych kontynentach.

W czwartek rano na Interlagos (Brazylia) wszystkie zespoły nie otrzymały jeszcze całego sprzętu niezbędnego do sprawnego przebiegu Grand Prix São Paulo.

Powód ? Opóźnienia w odlotach samolotów z Meksyku, gdzie odbyła się poprzednia runda, spowodowane nieprzewidywalną pogodą. F1 chciała zachować optymizm, mówiąc, że ładunek powinien dotrzeć w najbliższy czwartek na brazylijski tor.

« Uważamy, że nie będzie to miało żadnego wpływu na resztę weekendu – powiedział nam rzecznik dyscypliny. AUTOMATYCZNYtygodniowo dowiedział się również, że sprzęt F1 został zablokowany także w Miami (Stany Zjednoczone).

Za uspokajającymi przemówieniami czujemy, jak w stajniach pojawia się pewne podekscytowanie. Trzeba przyznać, że w najbliższy weekend odbędzie się trzeci sprint kwalifikacyjny w sezonie, a kwalifikacje zaplanowano na piątkowe popołudnie.

« To straszny bałagan », powiedział nam wyraźnie zaniepokojony aktor z padoku, który woli zachować dyskrecję. „ Jeśli dzisiaj wszystko wydarzy się na czas, wszystko będzie dobrze », Chciałem pozytywnie ocenić innego członka wielkiego cyrku F1.

« Małe wyjaśnienie i kontekst dla tych, którzy nie rozumieją kwestii frachtu, napisał na Twitterze Mike Caulfield, inżynier ds. strategii w firmie Haas. F1 wykorzystuje siedem Boeingów 747 do transportu sprzętu. Każda stajnia załaduje swój ładunek na swój sposób, w zależności od układu. Zatem niektórych części może brakować tutaj, a innych gdzie indziej.

Wygląda na to, że ostatnie dwa Boeingi 747 wylatujące z Meksyku i Miami zostały opóźnione/odwołane ze względu na pogodę. Niestety jest to sprzęt, który jeździ na wszystkich wyścigach i dlatego jest niezbędnym ładunkiem. Zobaczysz, że garaże są ustawione, ale jest to fracht morski.

W normalny weekend samochody są prawie składane w środę wieczorem, po otrzymaniu sprzętu we wtorek lub środę rano. Rozpoczęcie wspinaczki w czwartkowe popołudnie będzie oznaczać długą noc dla wszystkich. Pomyślmy o tych stabilnych członkach ".

W związku z tym namiot nie jest jeszcze w pełni zbudowany i tu i ówdzie opracowywane są już plany awaryjne we współpracy z Liberty Media, która świadczy usługi logistyczne za pośrednictwem swojego oficjalnego partnera DHL.

We wszystkich przypadkach zespoły przygotowują się na bezsenną noc od czwartku do piątku, aby upewnić się, że wszystko jest skonfigurowane prawidłowo.

Niezbyt idealnie, gdy dotrzemy do 19. rundy rekordowego kalendarza składającego się z 22 rund. Co sprawia, że ​​​​zastanawiasz się, czy F1 nie miała oczu większych niż brzuch…

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz