Niektóre zespoły otrzymały zaliczkę od Liberty Media

Amerykański koncern chce mieć pewność, że ma pełny harmonogram wykraczający poza bieżący sezon, który został całkowicie zakłócony przez kryzys związany z Covid-19. 

opublikowany 23/04/2020 à 18:45

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Niektóre zespoły otrzymały zaliczkę od Liberty Media

Pandemia wirusa koronawiru stawia 10 zespołów w trudnej sytuacji finansowej i zagraża nawet istnieniu najskromniejszych struktur. 

W rzeczywistości zespoły czerpią znaczną część swoich dochodów z wpłat dokonywanych na ich rzecz przez posiadacza praw komercyjnych, czyli Liberty Media, której jajko składa się z 3 głównych źródeł: pakietów opłacanych przez 22 promotorów kalendarza, kwoty wpłacone przez oficjalnych nadawców za nabycie praw do dyscypliny oraz umowy sponsorskie podpisane przez 6 globalnych partnerów dyscypliny. 

Jednak źródła te prawdopodobnie wyschną, ponieważ obecna sytuacja zdrowotna uniemożliwia zorganizowanie Grand Prix przynajmniej przed początkiem lata. W tym niepewnym i trudnym kontekście Liberty Media przewidziała zatem pewne płatności. 

« Przekazaliśmy już pieniądze niektórym zespołom, powiedział Greg Maffei, dyrektor generalny Liberty Media, podczas telekonferencji z inwestorami finansowymi w ten czwartek.  

W niektórych przypadkach nadal moglibyśmy to zrobić; mamy inne możliwości pomocy zespołom w potrzebie. Chcemy mieć pewność, że zespoły będą wypłacalne, ponieważ potrzebujemy ich do ścigania się w latach 2020, 2021 i później ". 

Maffei wyjaśnił jednak, że nie chodzi tu o „ wypisz czeki in blanco na łańcuchu „. Szef Liberty ujawnił również, że amerykańska grupa pracuje nad różnymi scenariuszami, aby F1 stoi w obliczu nadchodzącego kryzysu gospodarczego i nie wyklucza możliwości wystąpienia białego sezonu. 

« Mamy model bez wyścigów, inne obejmujące od 15 do 18 rund, wydarzenia za zamkniętymi drzwiami, dodał Maffei. Wszystkie opcje stanowią wyzwanie. Pościg (Carey, dyrektor generalny Grupy Formuły XNUMX) i jego zespół przedstawili nam różne plany działania, ale nadal nie znamy czasu i opóźnień niezbędnych do przejazdu z jednego miejsca do drugiego, nie wiedząc, czy to drugie będzie otwarte, czy nie.

Jeśli nie będziemy w stanie pomieścić widzów, nasza rentowność spadnie, a nawet może spaść do zera. Jesteśmy wystarczająco silni, aby wytrzymać cios, ale stajnie mają wysokie koszty operacyjne, a niektóre nie otrzymują żadnej gwarancji od F0. Ich dochody opierają się głównie na zyskach z dyscypliny ".

Pamiętaj, że oprócz tradycyjnych nagród pieniężnych, opartych na rankingu mistrzostw Producentów, niektóre zespoły, zazwyczaj duże samochody, otrzymują różne bonusy historyczne lub premium, które początkowo są co najmniej mgliste i niezależne od ich wyników.

Podjęto już kilka radykalnych środków, aby spróbować zmniejszyć wpływ kryzysu na F1. Rewolucję techniczną na rok 2021 przesunięto o rok, rozwój aerodynamiki na rok 2022 zamrożono na rok 2020, a obowiązkowe coroczne zamknięcia fabryk przesunięto na wiosnę i przedłużono z 14 do 35 dni. 

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)