Pole position na pewno nie jest równoznaczne ze zwycięstwem w Monako i Charles Leclerc może to jeszcze raz potwierdzić. Po ustanowieniu najlepszych czasów w pierwszych i drugich treningach wolnych oraz w kwalifikacjach weekend Monako zamienił się w koszmar ze względu na strategię pit stopów, która kosztowała go pierwszy sukces na własnym terenie. Deszcz wywołał wiatr niepewności przed rozpoczęciem wyścigu, a dzięki nowemu parametrowi Stabilny zgubiła się w swoich wyborach. Sergio Pérez nie prosił o więcej, aby odnieść zwycięstwo.
« Oburzony, – wypalił rozczarowany przy mikrofonie Canal +. Zrobiłem wszystko dobrze od początku wyścigu. Ten wybór (załóż pośrednie opony deszczowe. Notatka redaktora) Zapytano mnie 4 okrążenia wcześniej i powiedziałem, że możemy przejść od razu do slicków, ale może to nie był czas i (może było to konieczne) poczekaj trochę. W skrócie, to jest tak »
W dążeniu do tytułu i mistrzostwach, w których liczy się każdy punkt, Ferrari w tę niedzielę mocno przegrało. „ Z drugiej strony nie powinno się to zdarzać zbyt często w ciągu roku, bo dzisiaj mieliśmy wszystko do wygrania i całkowicie wyrzuciliśmy to do kosza, ubolewa nad Monako. Więc to boli, znowu w domu. Sezon jest długi, mamy nad czym pracować, ale hej, nie możemy sobie pozwolić na takie wyścigi. »
🗨️ Charles Leclerc: "Zdegustowany. Mieliśmy wszystko do wygrania i wyrzuciliśmy to wszystko do kosza"#MonacoGP 🇲🇨 # F1
▶ ️ https://t.co/7plkVVV12v pic.twitter.com/6IXI4swsNY
— CANAL+ F1® (@CanalplusF1) 29 maja 2022 r.
Dwa błędy w krótkim odstępie czasu w boksach
To właśnie na 19. okrążeniu Charles Leclerc stracił wszelką nadzieję na zwycięstwo w Monako, przechodząc na opony pośrednie na mokre. „ Dla mnie takie sytuacje stały się bardzo skomplikowane. Później to zespół podjął decyzję i jestem pewien, że wtedy to zrobił, myśląc, że to dla mnie najlepsze rozwiązanie, ale najwyraźniej tak nie było, więc oto jest… Naprawdę nie wiem, co robić powiem szczerze, że trudno się z tym pogodzić, ale tak jest i dzisiaj nie mogłam nic więcej zrobić. Mam więc nadzieję, że wyciągniemy wnioski z tego błędu i następnym razem podejmiemy właściwą decyzję. »
Chociaż wyścig Charlesa Leclerca przybrał już zły obrót, na 22. okrążeniu Scuderia podjęła kolejny zły wybór strategiczny, zmuszając dwóch kierowców do jednoczesnego zjazdu z alei serwisowej. Decyzja, której Charles Leclerc nie do końca docenił, i którą dał jasno do zrozumienia swojemu inżynierowi za pomocą radia. „ Wściekłem się, zwłaszcza dlatego, że najpierw kazano mi się zatrzymać, potem zjechałem do boksów i kazano mi trzymać się z daleka, więc wszystko było bardzo chaotyczne, więc musimy być tu równie dobrzy, jak gdzie indziej, a dzisiaj wyraźnie nie byliśmy, więc nie jest Dobra. » Małe pocieszenie dla Charlesa Leclerca, po raz pierwszy w historii ukończył krajowe Grand Prix. Nie jestem pewien, czy to wystarczy, aby podnieść morale kierowcy Ferrari.
CZYTAJ TAKŻE > Monako – Red Bull i Perez dają nauczkę Ferrari
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)