Charles Leclerc i Max Verstappen wspominają swoją bitwę w Bahrajnie

W wywiadzie udzielonym na marginesie Grand Prix Arabii Saudyjskiej Charles Leclerc i Max Verstappen wspominali swoją pamiętną walkę w Bahrajnie.

opublikowany 25/03/2022 à 15:18

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Charles Leclerc i Max Verstappen wspominają swoją bitwę w Bahrajnie

Zdjęcie: DPPI

Charles Leclerc et Max Verstappen dał nam epicki pojedynek na trzy okrążenia przed otwarciem sezonu 2022 podczas Grand Prix Bahrajnu. Tydzień później obaj dueciści spotykają się w Arabii Saudyjskiej podczas rewanżu w konfrontacji. Bitwa stoczona według zasad sztuki pomiędzy dwoma mężczyznami. Czy tak pozostanie przez cały sezon?

„Będziemy walczyć w granicach określonych przez zasady, odpowiedział Monako. Tak będzie zawsze. To właśnie lubimy w wyścigach, gdy jest ciężko, ale gra się fair, o ile granice pozostają jasne i takie są. Mam nadzieję, że przez resztę sezonu pozostaniemy równie konkurencyjni, jak w Bahrajnie. »

Walka, która odcisnęła piętno na czerwony Byk Maxa Verstappena, zwłaszcza jego hamulców. „Po walce z Charlesem moje hamulce prawie się paliły, – oznajmił Holender na konferencji prasowej. Musieliśmy z tym uważać. Próbowaliśmy to naprawić i mamy nadzieję, że w ten weekend będzie lepiej. » 

Inne bardziej odpowiednie do tych bitew

Jednak mistrz świata nie był pozbawiony kłopotów jednomiejscowy. „Coś się stało z moim sterowaniem podczas pit stopu i z tego powodu nie mogłem obronić się przed Carlosem że. Pozytywem pozostaje to, że samochód jest konkurencyjny. »  Pomimo tej dodatkowej ostrożności Holender został ostatecznie zmuszony do wycofania się na samym końcu wyścigu. „Byliśmy szczęśliwi, gdy zajęliśmy drugie miejsce, ponieważ dało nam to wiele punktów. Niestety nie udało nam się ukończyć wyścigu. Ukończyliśmy mniej więcej cały wyścig, więc mamy wiele informacji, które możemy tutaj wykorzystać, nawet jeśli tor jest inny. »

Ta kilkuokrążeniowa bitwa to efekt nowych przepisów na rok 2022, które pozwolą kierowcom na dłuższe podążanie za sobą, mimo że opony wykazują znacznie większe niż zwykle zużycie. „Nie sądzę, że Bahrajn jest najlepszym przykładem– ocenia Max Verstappen. Będą tory, na których degradacja opon będzie mniej znacząca i na których będziemy mogli dłużej podążać za sobą. » Czy tak będzie w niedzielę w Arabii Saudyjskiej podczas drugiej rundy sezonu?

CZYTAJ TAKŻE > Harmonogram Grand Prix Arabii Saudyjskiej

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

0 Zobacz komentarze)