Charles Leclerc o wyprzedzaniu Verstappena: „Nie spodziewałem się, że będzie miał tak dużą przyczepność”

Choć startował z pole position do Grand Prix Miami, Charles Leclerc stracił prowadzenie w wyścigu, gdy Max Verstappen zaatakował go na dziewiątym okrążeniu wyścigu, nie będąc w stanie ani razu odpowiedzieć.

opublikowany 10/05/2022 à 16:44

Tomek Viala

0 Zobacz komentarze)

Charles Leclerc o wyprzedzaniu Verstappena: „Nie spodziewałem się, że będzie miał tak dużą przyczepność”

Na dziewiątym okrążeniu wyścigu Max Verstappen objął prowadzenie w Grand Prix, wyprzedzając nieprzytomnego Charlesa Leclerca. @Florent Gooden / DPPI

W przeszłości byliśmy świadkami bardziej zaciętych bitew pomiędzy obydwoma pilotami. Ale tym razem w Miami, Max Verstappen po wyprzedzeniu, zdołał objąć prowadzenie w Grand Prix z niemal niepokojącą łatwością Charles Leclerc na dziewiątym okrążeniu wyścigu. Niedługo potem obaj kierowcy powrócili do akcji na konferencji prasowej.

„W środku była katastrofa”

Prawdą jest, że manewr Verstappena nie wydawał się najbardziej skomplikowany do wykonania. W odpowiedzi spodziewaliśmy się bardziej ofensywnego Charlesa Leclerca, ale Monakojczyk szybko znalazł się poza zasięgiem kierowcy czerwony Byk. Wystarczająco, aby żałować być może zbyt biernej obrony Ferrari.

„Szczerze mówiąc, biorąc pod uwagę doświadczenie, jakie zdobyłem podczas trzech bezpłatnych sesji treningowych, w środku była to katastrofa, przyczepność w piątek i sobotę wyjaśnia Charles Leclerc. Nie spodziewałem się więc, że Max będzie miał tak dużą przyczepność. Ale tak naprawdę myślę, że było to znacznie lepsze dla wyścigu.

PRZECZYTAJ TAKŻE: Klimat Miami

Patrząc wstecz na wyścig, zawsze możesz zrobić coś lepiej, ale w tamtym momencie pomyślałem, że właściwą rzeczą będzie pozostanie na linii wyścigowej i staranie się zmaksymalizować moment hamowania, co zrobiłem; Ale to nie zadziałało. »

Dlatego aktualny mistrz świata nigdy więcej się nie martwił. Nawet podcięcie, jakie podjęła Ferrari, również okazało się porażką, ponieważ luka do pokonania była zbyt duża. Nie wspominając już o czasie pit stopu, który trwał ponad trzy sekundy z powodu problemu z prawym przodem. Presja wywierana przez Leclerca podczas wznowienia wyścigu po wyjściu z samochodu bezpieczeństwa nie wydawała się go zmienić. W ten weekend Red Bull był po prostu lepszy od swojego rywala, a ponadto łatwiej radził sobie z oponami.

„To tylko decyzja, którą podejmujesz w tej chwili, broni Maxa Verstappena. Po obu stronach. Poszedłem na prawą stronę, a Charles bronił się tak, jak to zrobił. A potem, po zakręcie, zdajesz sobie sprawę, co jest najlepsze, prawda? Mogło zadziałać w przypadku Charlesa, mogło zadziałać również w przypadku mnie. U mnie tym razem zadziałało. To tylko dlatego, że... Jedziemy z taką prędkością, że decyzje trzeba podejmować w ciągu kilku milisekund, więc to oczywiste..."

Wobec braku wyścigu o zapierające dech w piersiach prowadzenie, wyścig o mistrzostwo zostaje całkowicie wznowiony. Verstappen, dzięki swoim dwóm kolejnym zwycięstwom, wraca do 19 punktów za rywalem, a każdy weekend jest pod niewielką presją. Wydaje się, że jego Red Bull również zmniejszył dystans dzielący go od Ferrari, nie rozwiązując problemów z niezawodnością – Pérez nadal miał problemy ze swoją jednostką napędową.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz