Christian Horner: „Współpraca ma sens”

Szef zespołu Red Bull Racing Christian Horner wcale nie jest przeciwny współpracy zespołowej w F1.

opublikowany 23/02/2020 à 15:13

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Christian Horner: „Współpraca ma sens”

Jeden z głównych punktów dyskusji podczas pierwszego tygodnia zimowych testów w Barcelonie, obok dwuosiowego układu kierowniczego Mercedes, będzie uderzające podobieństwo pomiędzy Racing Point F1 RP 20 i Mercedes W10 z 2019 roku.

Jeśli zespół Otmara Szafnauera pozyskuje jednostkę napędową od niemieckiej marki, skrzynia biegów również pochodzi z wersji Mercedesa z 2019 roku, co nieuchronnie prowadzi do „ograniczonych” wyborów projektowych w celu dostosowania do charakterystyki elementów.

Warto jednak zaznaczyć, że RP20 nie jest jedynym, który wykorzystuje ten proces wykorzystania elementów zewnętrznych, gdyż Alfa Tauryń, młodsza siostra Red Bull Racing, przenosi komponenty Miltona Keynesa do swojego AT01, kiedy Haas jest powszechnie dostępny od Ferrari dla jego VF20.

Kontekst, który nie razi Christian Horner. " Myślę, że współpraca ma sens, w przeciwnym razie jak zespoły takie jak AlphaTauri i Racing Point, Haas, a nawet Sauber, gdyby nie mogły kupić zawieszeń i skrzyń biegów, komentuje szef Red Bull Racing.

Wszystkie badania i rozwój, które musieliby przeprowadzić, wymagałyby dużych zasobów. Jasne, wydaje się, że niektóre zespoły posunęły się w klonowaniu dalej niż inne, ale dopóki jest to zgodne z zasadami, nie mam z tym szczególnego problemu. »

Jeśli trzy czołowe zespoły, czyli Mercedes, Ferrari i Red Bull, de facto utrzymają pewną przewagę w peletonie, to zbliżenie techniczne oferuje zdaniem Hornera pewne korzyści.

„Dla Liberty tworzy to bardziej konkurencyjną siatkę, a dla zespołów sprawia, że ​​Formuła 1 jest bardziej przystępna cenowo. Oczywiście nie chcesz, żeby wszystkie 10 samochodów wyglądało tak samo, ale myślę, że są elementy, które można przenieść, jak na przykład zawieszenie i skrzynie biegów, co ma duży sens. »

Wszystkie informacje i pełną analizę tych testów przeprowadzonych przez naszych specjalnych korespondentów w Katalonii można znaleźć w numerze AUTO 2256tygodniowo, dostępny od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej, a od przyszłej środy w kioskach.

W międzyczasie nie zapomnijcie, że dostępny jest nasz Przewodnik po F1 2020 w wersji cyfrowej i w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz