Christian Horner: „Pierre wychodzi z tego delikatnego okresu”

Szef Red Bull Racing, Christian Horner, wierzy, że Pierre Gasly widzi koniec tunelu po skomplikowanym okresie swojego debiutu w Milton Keynes. I to pomimo wydarzenia w Azerbejdżanie, na które nałożyły się pułapki dla francuskiego kierowcy.

opublikowany 29/04/2019 à 11:19

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Christian Horner: „Pierre wychodzi z tego delikatnego okresu”

wprawdzie Pierre Gasly nie dojechał do mety Grand Prix Azerbejdżanu, ofiarą problemu ze skrzynią biegów w swoim RB14 – Honda, kończąc w ten sposób weekend, który sam Francuz określił jako skomplikowany i naznaczony kilkoma karami.

Pomimo tego ponurego obrazu, Christian Horner, odpowiedzialny za Red Bull Racing, widzi w niedokończonym występie swojego pilota początek wyjścia z tunelu. „Na papierze nie ma żadnych wyników, rozpoznaje Hornera. W sobotę Pierre był szybki w Q1. W wyścigu zapewnił dobre wyniki. Powinien był regularnie zajmować szóste miejsce, zaczynając od pit lane, więc byłby to bardzo dobry wynik.

Jego tempo było bardzo zachęcające. Ma wiele pozytywów do wyciągnięcia. Z bezpłatnych treningów widzieliśmy, że czuł się znacznie lepiej w samochodzie, a pewność siebie zgromadzona w Chinach przełożyła się również na Baku. Wie, że zapewnił znacznie lepszy weekend.

Wychodzi z tego delikatnego okresu. Otrzymuje duże wsparcie. Ma wokół siebie świetny zespół inżynierów. Wie, że w niego wierzymy. Wiemy, że ma talent, by odnieść sukces. Po prostu zajmuje mu to trochę czasu. I oczywiście znajduje się tuż obok ogromnego barometru, jednego z najlepszych na płaskowyżu. »

Kary wyjaśnione

Christian Horner omawia także kary startowe z alei serwisowej, które zostały nałożone na Francuza przez cały weekend. Od piątku na wolnych treningach pierwsza kara została skierowana do Gasly'ego za niezatrzymanie się na ważeniu.

„Kierowca musi zobaczyć lampkę, która wskazuje mu, że musi udać się na ważenie i pojawia się przypomnienie. Mieliśmy zrobić podwójny postój na trening, powiedzieliśmy mu, żeby się pospieszył. Miał chwilę nadsterowności przy wejściu do boksów i nie zauważył światła.

Zespół skupia się na treningach w pit stopie. Dzień przed wyścigiem odbyliśmy spotkanie ze wszystkimi zespołami i Rossem Brawnem i wszyscy zgodziliśmy się, że musimy dokonać przeglądu piątkowych kar, które mają wpływ na resztę weekendu. Było ono zbyt poważne w stosunku do popełnionego błędu. »

Jeśli chodzi o incydent związany z przepływem paliwa, w wyniku którego nałożono dwie pozostałe sankcje, Horner podkreśla jedną ze szczególnych cech trasy do Baku. „Czasami przepływomierz lekko się waha. Zaciągnął się mocno za Racing Point. Znalazł się przy wyłączniku.

Rezonans był taki, że oscylował w dopuszczalnym zakresie 0,02 g. Nie wnosi to nic pod względem wydajności, ale FIA ​​stosuje tolerancję 0. Zmieniliśmy kod przepływomierza, co jest również powodem, dla którego nałożono kolejną karę, ponieważ była to zmiana w reżimie zamkniętego parku. »

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Azerbejdżanu, przygotowanym przez naszych specjalnych korespondentów w Baku, w numerze AUTO 2214tygodniowo, dostępny dziś wieczorem w wersji cyfrowej oraz w najbliższy czwartek w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz