Christian Horner o tylnym skrzydle Astona Martina: „Może tym razem to my będziemy kopiować Astona Martina! »

Zapytany o nowe tylne skrzydło Astona Martina, Christian Horner bawił się tą sytuacją, przypominając, że zespół Silverstone inspirował się w dużej mierze koncepcją Red Bulla, przedstawiając swój nowy pakiet w Barcelonie.

opublikowany 30/07/2022 à 13:27

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

Christian Horner o tylnym skrzydle Astona Martina: „Może tym razem to my będziemy kopiować Astona Martina! »

O nowym tylnym skrzydle Astona Martina mówi się w całym mieście. © Joao Filipe / DPPI

To temat, który w piątek ożywił węgierski padok… nowe tylne skrzydłoAston Martin. W tym ostatnim górne elementy w postaci kątowników umieszczono na poziomie bocznych żeber skrzydła, tworząc ewentualne wiry, a tym samym potencjalnie brudne powietrze w śladzie, co dokładnie FIA ​​chciała unicestwić ustanawiając swoje nowe przepisy techniczne na rok 2022, które umożliwią zawodnikom wzajemne podążanie i wyprzedzanie.

Obecny na konferencji prasowej F1 W sobotni poranek Mike Krack był bardzo zadowolony ze swojego znaleziska. „Kiedy tworzysz płetwę, nie czekasz, aż ją przedstawisz, aby podjąć decyzję, wyjaśnił główny zespół Aston Martin. Przez cały czas prac nad projektem byliśmy w kontakcie z FIA, aby dowiedzieć się, co zostanie zaakceptowane, a co nie, i nie powiedziano nam nic o tym, co planujemy wprowadzić. Powiedzieliśmy więc sobie: ok, jedziemy. W tej płetwie nie ma nic specjalnego. To jest po prostu interpretacja przepisów. I nie martwię się możliwą zmianą przepisów. Cokolwiek się w tej sprawie stanie, zastosujemy się do tego.”

Żadnych roszczeń wobec Astona Martina

Christian Horner, zawsze skłonny do zachwycania nas swoim żartobliwym humorem, nie omieszkał skomentować tego wstępu, odnosząc się do ledwo zawoalowanego ataku na swojego sąsiada Mike'a Kracka. „Jeśli jest to zgodne z przepisami, to jest najważniejsze. Uważam to za interesujące. A jeśli okaże się, że szybko, to może tym razem to my je skopiujemy! » Śmiech publiczności był natychmiastowy... 

„Pewne jest to, że pozostałe dziewięć zespołów testuje to w CFD, zażartował Alan Permane, dyrektor sportowyAlpine. A jeśli okaże się, że jest szybszy, nie mam wątpliwości, że w przyszłości zobaczysz to w wielu samochodach, jeśli oczywiście zostanie to uznane za definitywnie legalne. Oczywiście zawsze pozostaje kwestia ducha i litery reguły, ale nie możemy zapominać, że jedyne, co nas interesuje, to działać szybko i być niezawodnym. To zależy od FIA i F1 aby ustalić, czy rzeczywiście jest to sprzeczne z duchem reguły. Ale nie zdziwiłbym się, gdybym w najbliższej przyszłości zobaczył te płetwy w kilku samochodach.

Zespoły techniczne FIA, które były świadome zamiarów Astona Martina, nie wskazały na żaden możliwy problem z przestrzeganiem przepisów, ponieważ nie skierowały Astona Martina do stewardów. Czas pokaże, czy jedna lub więcej drużyn zdecyduje się złożyć protest przeciwko skrzydłu drużyny Silverstone. W chwili pisania tego tekstu jeszcze tak nie było. 

CZYTAJ TAKŻE > Na Węgrzech wzrok przyciąga tylne skrzydło Astona Martina

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz