Podobnie jak we Francji, na Węgrzech samochody jednomiejscowe ucierpią z powodu upałów

Na Hungaroring jednomiejscowe pojazdy po raz kolejny będą musiały stawić czoła ekstremalnemu upałowi. Ze względu na serię zakrętów i kilka prostych inżynierom trudno jest znaleźć właściwy kompromis w zakresie chłodzenia podzespołów samochodu F1.

opublikowany 28/07/2022 à 11:54

Tomek Trichereau

0 Zobacz komentarze)

Podobnie jak we Francji, na Węgrzech samochody jednomiejscowe ucierpią z powodu upałów

Wysokie temperatury mogą powodować zimne poty na ścianie Scuderii. ©Foto Antonin Vincent / DPPI

Niecały tydzień po opuszczeniu palącego słońca Castellet 20 kierowców na starcie przygotowuje się, aby tym razem stawić czoła węgierskim upałom. Jeśli ten kraj Europy Wschodniej nie jest najbardziej znany z suchych temperatur, jednomiejscowe pojazdy ponownie będą miały trudności w ciągu trzech dni jazdy z szacunkowymi temperaturami. W związku z falą upałów, która obecnie dotyka Stary Kontynent, asfalt na torze Hungaroring może przekroczyć 60°.

Dla porównania temperatura na torze Paul Ricard w niedzielę wahała się od 55 do 60°. Widzieliśmy, że niektórzy kierowcy we Francji szybko mieli problemy z przedwczesnym zużyciem opon. Dlatego też powinno to powtórzyć się na Węgrzech, a samochody mogłyby kilkakrotnie przejeżdżać przez aleję serwisową, aby zrekompensować to zjawisko.

Znalezienie odpowiedniego kompromisu w zakresie chłodzenia samochodu na Węgrzech

Ale poza gumą inżynierowie zajmujący się ścianami będą uważnie monitorować inny aspekt. Na trasie, która oferuje serię zakrętów i kilka prostych, chłodzenie silników jest trudne. „ Z punktu widzenia temperatury Hungaroring jest potencjalnie trudniejszy niż Francja. Jest znacznie mniej linii prostych, na których elementy takie jak chłodnice układu napędowego, olej w skrzyni biegów, hamulce i inne części wymagające chłodzenia mogą również zyskać na przepływie powietrza. », wyjaśnia Diego Ioverno, kierownik ds. eksploatacji pojazdów w firmie Ferrari.

Konsekwencją braku prostych linii, takich jak Mistral w Paul Ricard, jest to, że zapotrzebowanie silników na moc jest niższe niż we Francji. Jednak nadal musisz odnieść sukces w rozpraszaniu energii, wybierając „ optymalny poziom chłodzenia „. Aby podjąć decyzję, zespoły będą musiały dokonać wyboru między mocą a niezawodnością.

Na Węgrzech te ograniczenia związane z ciepłem mogłyby jednak zostać rozwiązane. Jeśli podczas pierwszych dwóch bezpłatnych sesji treningowych w piątek spodziewane jest palące słońce, przez resztę weekendu należy spodziewać się deszczu. Ten nowy czynnik pogodowy może zmienić rozmieszczenie kart na torze. A dlaczego nie zaoferować później kolejnego niespodziewanego zwycięstwa? Esteban Ocon w 2021.

CZYTAJ TAKŻE > Trzy wyzwania Grand Prix Węgier

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz