La Formuła 1czy po byciu technologicznym laboratorium badawczym samochodów stanie się laboratorium w zakresie oszczędzania energii? W piątek FIA wyjaśniła specyfikacje silnik, który będzie stosowany w Formule 1 od 2013 roku i które powinno pozwolić na zmniejszenie zużycia paliwa o 35%. Ponadto Chantal Jouanno, nowa minister sportu we Francji, chce, aby Formuła 1 poszła jeszcze dalej w zakresie poszanowania środowiska.
Chantal Jouanno, wielka przeciwniczka projektu toru we Flins (Yvelines) w ramach przyszłego Grand Prix Francji Formuły 1, odegrała ważną rolę w porzuceniu projektu Ile-de-France. „Skrytykowałam decyzję o utworzeniu toru na największym lustrze wody w Ile-de-France” – odpowiada na łamach „l’Equipe”.
Dziś sprawa Grand Prix Francji utknęła w martwym punkcie i nikt nie wie, jak można ją wznowić, nawet Chatal Jouanno. „Dzisiaj musimy wiedzieć, czy Francuska Federacja Sportów Motorowych jest w stanie pokryć koszty Grand Prix” – twierdzi, podczas gdy FFSA chciała porzucić swoją rolę organizatora wydarzenia czasów Magny-Cours. „Jeśli tak, to na której stronie? », pyta codziennie sportowców.
„Grand Prix nie reprezentuje zbyt wiele, jeśli chodzi o emisję gazów cieplarnianych” – przyznaje. Ale nowy Minister Sportu chce, aby F1 była bardziej aktywna w ochronie środowiska. „Zasugerowałem Jeanowi Todtowi, prezesowi Międzynarodowej Federacji (FIA), aby zaczął myśleć o kompensowaniu emisji dwutlenku węgla podczas wszystkich Grand Prix. » Musimy teraz wiedzieć, czy Formuła 1 będzie gotowa na zmianę swojego wizerunku, ryzykując, że jej miłośnicy przestaną rozpoznawać swoją ulubioną dyscyplinę.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)