Asfalt w Austin porównany przez kierowców do odcinka rajdowego

Max Verstappen myślał, że uczestniczy w rajdzie wyjątkowym, ponieważ asfalt w Austin był bardzo wyboisty podczas Grand Prix Stanów Zjednoczonych w 2023 r. Lewis Hamilton zaleca wykonanie nowej nawierzchni.

opublikowany 23/10/2023 à 15:55

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Asfalt w Austin porównany przez kierowców do odcinka rajdowego

Samochody podskakiwały na podjeździe w kierunku pierwszego zakrętu w Austin. Zdjęcie DPPI / Xavi Bonilla

Czy nadszedł czas na lifting na torze Circuit of the Americas w Austin (Teksas)? W każdym razie Grand Prix Stanów Zjednoczonych 2023 wywołało ostrą krytykę ze strony kilku kierowców dotyczącą jakości asfaltu.

Zwycięzca zarówno Wyścigu Sprintu, jak i Grand Prix, Max Verstappen (czerwony Byk) porównał stan asfaltu w Teksasie do odcinka specjalnego rallye, tylko to ! „Musimy odnowić nawierzchnię toru, ponieważ w tej chwili wydaje się, że lepiej nadaje się dla samochodu rajdowego. Skaczę i odbijam się.

W samochodzie F1, prawdopodobnie nie widzisz tego tak bardzo, ponieważ utknąłeś w ziemi z powodu docisku aerodynamicznego. Jednak w niektórych miejscach nierówności i podskoki są zdecydowanie za duże. Nie sądzę, że jest to poziom F1. »

CZYTAJ TAKŻE > Mercedes reaguje na dyskwalifikację Hamiltona: „Inni mieli rację, tam gdzie my się myliliśmy”

Taka krytyka nie jest bezprecedensowa. Otwarty w 2012 roku tzw COTA był regularnie wyróżniany za wyboistą nawierzchnię, szczególnie na odcinkach hamowania. Zbudowane na niestabilnym gliniastym podłożu, łatane na torze „łaty” asfaltu dają satysfakcję jedynie przez kilka lat, zanim nierówności się poprawią.

Przyszłe prace nie powinny jednak zniekształcać trudnej strony trasy do Austin o długości 5,513 km. Oto, co zostało wyjaśnione Lewis Hamilton (Mercedes). " Podobają mi się pewne nierówności, bo nadają charakter torowi, ale jest ich stanowczo za dużo. Jako kierowcy i członkowie Stowarzyszenia Kierowców Grand Prix (GPDA), jesteśmy gotowi porozmawiać z osobami odpowiedzialnymi za tor i pomóc im, na przykład unikając rozbudowy całego toru, co kosztowałoby fortunę. »

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)