Sezon 2015 F1 charakteryzowały się napięciami pomiędzy Red Bull Racing et Renault, zespół Miltona Keynesa narzekał na brak konkurencyjności swojej jednostki napędowej, a nawet groził odejściem z dyscypliny. Przekonany o znalezieniu nowego producenta silników Mercedes ou Ferrariaustriacka firma musiała jednak podjąć decyzję o przedłużeniu współpracy z Losange, co wymagało zmiany oznaczenia turbodoładowanego/hybrydowego silnika V6 1.6 l na RB12.
Cyril Abiteboul, dyrektor generalny Renault Sport Racing, powiedział AUTOtygodniowo że ten krok zadecydował o wyborze powrotu francuskiej marki jako producenta w tej dyscyplinie.
„Nasz projekt wymagał od nas odzyskania naszej autonomii, naszych partnerów, a nic z tego nie byłoby możliwe bez rozwiązania umowy przez Red Bulla”, powiedział w przewodniku AUTO F1 2016tygodniowo. „Mogę im tylko podziękować! Bo byli przekonani, że ich zespołowi wystarczy pstryknąć palcami, żeby znaleźć inny silnik…”
Obejrzyj cały wywiad z Cyrilem Abiteboulem w przewodniku AUTO po F1 2016tygodniowo, dostępny już w wersja cyfrowa na wszystkich platformach i w kioskach.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)