Cyril Abiteboul: Myślenie o paliwie nowej generacji z myślą o roku 2025

Podczas gdy my wciąż czekamy na przepisy techniczne na rok 2021, już zaczyna wyłaniać się kolejny etap dotyczący silników, czyli do roku 2025. Cyril Abiteboul, dyrektor Renault Sport Racing, stawia kilka hipotez.

opublikowany 23/05/2019 à 18:06

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Cyril Abiteboul: Myślenie o paliwie nowej generacji z myślą o roku 2025

Rok 2025 wyraźnie wydaje się bardzo odległym horyzontem jeśli chodzi o regulacje techniczne w F1, zwłaszcza, że ​​kolejne regulaminy techniczne spodziewane na rok 2021 powoli oficjalnie opuszczają mury FIA i F1.

Jednak rok 2025 powinien być ważnym kamieniem milowym dla tej dyscypliny ze względu na potencjalne zmiany w układzie napędowym jednomiejscowego samochodu. Obecne turbo/hybrydowe jednostki napędowe V6 wywołały wiele dyskusji, kiedy zostały wprowadzone na rynek w 2014 roku (brak hałasu, złożoność techniczna itp.), więc co stanie się z ich następcami?

W menu na rok 2019 nie ma jeszcze ostatecznej formy, ale zgodnie ze wskazaniami Cyril Abiteboul, reżyser Renault Sport Racing, przesłuchiwany na ten temat na konferencji prasowej w Monako, logicznie rzecz biorąc, w związku ze zmianami, jakie nadejdą w branży motoryzacyjnej, powinny wyłonić się pewne ścieżki.

„Elektryfikacja będzie głębokim trendem, więc nie zniknie, – określa francuski menadżer. Moim zdaniem powinniśmy wykorzystać najbliższe dwa lata na wyrobienie sobie opinii na temat powiązania MGU-H z produkcją, bo ewidentnie jest to element wprowadzony w tym celu.

W tej chwili nie widzimy żadnego zastosowania w samochodach produkcyjnych, ale może się to zdarzyć. Za projektem mogą stać niektórzy producenci, dlatego musimy uważać, aby nie dojść do zasadniczych różnic w tej kwestii. »

Jednym z elementów, który zdaniem szefa sportowego zaangażowania marki Diamond będzie zasługiwał na szczególną uwagę, będzie aspekt paliwowy, który zawsze jest ważny w osiągach jednomiejscowych samochodów. Tutaj znowu ewolucja globalnej technologii.

„Nadal wierzymy, że Formuła 1 opiera się na technologii hybrydowej, a nie całkowicie elektrycznej, z wielu powodów: kontynuuje Abiteboul.

Oczywiste jest, że potrzebujemy więcej energii, „zrównoważonej” energii, ale w ciągu najbliższych kilku lat pojawią się nowe formy paliw, czy to biopaliwa o różnym składzie, czy nawet syntetyczne ze źródeł niekopalnych, które mogłyby być atrakcyjne i które wymagałyby nowe ulepszenia.

Oczywiście jest to mniej ekscytujące niż silnik wolnossący osiągający wysokie obroty, ale prawdopodobnie nadal jest to właściwa droga, jeśli chcemy być ważni nie tylko dla producentów samochodów, ale także dla społeczeństwa. »

0 Zobacz komentarze)