Niebezpieczny, kanał F Ferrari?

Jeśli Ferrari opracowało kanał F, aktywacja go wydaje się bardzo niebezpieczna, co zmusza Fernando Alonso i Felipe Massę do odgrywania roli dyrygenta rękami.

opublikowany 07/05/2010 à 16:39

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Niebezpieczny, kanał F Ferrari?

Piloci Ferrari podeszli do Grand Prix Hiszpanii w ten piątek z dziwnym nawykiem, przesuwając ręce w linii prostej w kierunku lewej strony kokpitu. Wyjaśnienie jest logiczne: Felipe Massa i Fernando Alonsogrzbietem wzmocnionej rękawicy zablokuj „otwór” umożliwiający aktywację kanału F.

Dla przypomnienia, system ten polega zazwyczaj na uruchomieniu przez kierowcę „otwarcia” kanału umożliwiającego wlot powietrza do wlotu powietrza i jego wylot tylnym skrzydłem, umożliwiając w ten sposób usunięcie części docisku aerodynamicznego.

Wsporniki te są niezbędne na zakrętach, zespoły nie mogą opracować stałego systemu, dlatego to kierowca decyduje o aktywacji tego kanału, blokując otwór umożliwiający uruchomienie systemu. Piloci zazwyczaj włączają go przy wychodzeniu z zakrętu, aby skorzystać z mniejszego docisku aerodynamicznego na linii prostej, a tym samym móc skorzystać z lepszej prędkości maksymalnej.

Jestem gruby McLaren, system ten aktywuje się, gdy kolano kierowcy zatyka ten otwór, wydaje się, że Ferrari wprowadziło system, który wymaga od kierowcy aktywacji go poprzez zablokowanie otworu grzbietem dłoni.

W prostej linii Felipe Massa i Fernando Alonso stają się prawdziwymi artystami balansowania: muszą aktywować ten system wierzchem lewej ręki, trzymając kierownicę prawą ręką. Jeśli jednak chcą zmienić rozkład hamulców, muszą wówczas dać impuls prawą ręką, przekazując go pod kierownicą, aby dotrzeć do lewej strony kokpitu. Niebezpieczeństwo występuje wówczas podczas tych kilku dziesiątych sekundy, kiedy kierowca musi kontrolować kierownicę za pomocą tego, co mu jeszcze zostało.

Jeśli Ferrari opracowało ten system, aby umożliwić Felipe Massie i Fernando Alonso zwiększanie prędkości na linii prostej, nie powinni tracić koncentracji, chcąc aktywować ten system.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz