Davide Brivio: „Muszę się jeszcze wiele nauczyć”

Nowy dyrektor zawodów Alpine nie lekceważy zadania, jakie czeka go w środowisku, które odkrywa.

 

opublikowany 02/03/2021 à 19:17

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Davide Brivio: „Muszę się jeszcze wiele nauczyć”

To mały falstart, który mamy nadzieję jest nieszkodliwy. Gdy Davide Brivio rozpoczynał swoją wirtualną konferencję prasową na marginesie wydarzenia premiera nowego A521, połączenie nowego dyrektora konkursu Alpine zaczął wykazywać oznaki słabości. 

Następnie podjęto decyzję o wycięciu wideo Włocha i pozostawieniu wyłącznie dźwięku. W Formuła 1zawsze trzeba wiedzieć, jak się dostosować. Dzieje się tak również w MotoGP, gdzie Brivio zakończył swoje wieloletnie doświadczenie tytułem kierowcy Suzuki. To jedna rzecz, która zaskoczyła debiutantaAlpine nie będzie musiał uczyć się nowych obowiązków. 

Co do reszty jednak, główna zainteresowana osoba jako pierwsza rozpoznaje, że wkracza do wszechświata, którego kodów nie zna. Ale Brivio ma głód nauki i pragnie dobrze sobie radzić. 

« Nie było łatwo opuścić moją starą stajnię, środowisko, które znałem bardzo dobrze, rozpoznał Brivio we wtorek. Od dawna marzyłem o Formule 1. Oczywiście muszę się jeszcze wiele nauczyć, zrozumieć, ale lubię tę adrenalinę, to mój tlen. 

Poczułem, że to szansa, z której muszę skorzystać. Żałowałbym, że nie przyjąłbym tej nowej roli. Nie będzie to łatwe, zajmie mi to trochę czasu, ale jestem zmotywowany w 100%. ".

  • Skupiony na torze

Jaki będzie zakres działań nowego dyrektora konkursu? Alpine ?

« Zasadniczo będę odpowiedzialny za operacje na torze i wszystko, co dzieje się na torze– wyjaśnił Brivio. Zadaniem zespołu jest wykorzystanie pełnego potencjału samochodu. Pracujemy w środowisku dużej presji, w której pracuje ponad 1000 osób Enstone i Viry-Châtillon, którzy przygotowują podwozie i jednostkę napędową.

Jest nas znacznie mniej na torze, gdzie musimy maksymalnie wykorzystać nasz sprzęt. Nie jestem inżynierem, muszę dopilnować, aby wszyscy – inżynierowie, mechanicy i piloci – pracowali na swoim najlepszym poziomie ". 

Brivio będzie szczególnie oczekiwane w zarządzaniu kierowcami Fernando Alonso którego ogromny talent znamy, ale i którego czasami burzliwy temperament. 

« Myślę, że to normalny facet, jest po prostu niezwykle zmotywowany i chce zebrać wszystkie składniki, aby wydobyć to, co najlepsze z zespołu i samochodu.– zapewnił Włoch. Wrócił nie tylko po to, żeby jeździć, ale także po to, by osiągać dobre wyniki. Oczywiście jest to wymagające, ale podoba mi się to. Potrzebujemy tego rodzaju osobowości, tego typu podejścia ". 

W nowym schemacie organizacyjnym RenaultBrivio będzie współpracować z dyrektorem wykonawczym Marcinem Budkowskim, który zimą wzmocnił swoją pozycję i koordynuje rozwój podwozia i układu napędowego po niespodziewanym odejściu Cyril Abiteboul

Luca de Meo, dyrektor generalny Grupy Renault i Laurent Rossi, który zajmuje to samo stanowisko na poziomieAlpine, postawili przed odnowioną marką ambitne cele. „ Jesteśmy zaangażowani długoterminowo i nie przybywamy do F1 z chęcią dobrego wyniku, ale z nadzieją na zwycięstwo. », zadeklarował Rossi podczas premiery A521. 

« Wszystkich w zespole kieruje ta sama chęć zwycięstwa (Ale) musimy pozostać realistami– ze swojej strony zahartował Brivio. W ubiegłym roku 3 razy stanęliśmy na podium. Zbliżyliśmy się do najlepszych. Musimy od tego zacząć ". 

Przed celem na szczyty, Alpine nie należy zaniedbywać punktów postojowych, które nadal wyznaczają drogę na szczyty.

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)