Manewr wywołał zamieszanie w 2017 roku. Na ostatnim okrążeniu Grand Prix Ameryk w Austin (Teksas) Max Verstappen przelało się Kimi Räikkönen (Ferrari), umieszczając cztery koła swojego czerwony Byk poza granicami toru. Holenderowi natychmiast odebrano podium, powodując niezrozumienie na padoku F1.
Na tydzień przed rozpoczęciem sezonu 2018 r. Charlie Whiting postanowiliśmy wrócić do gorącej debaty dotyczącej granic. Choć niektórzy kierowcy chcą powrotu klasycznych łapaczy żwiru, Delegat ds. Bezpieczeństwa Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) zapewnia, że „Nie będzie zmiany podejścia”. Mianowicie to usuwanie trawy lub żwiru nadal nie jest rozwiązaniem.
„Myślę, że gdziekolwiek się udamy, eliminujemy ryzyko (aby zobaczyć, jak kierowca przerywa obwód i zyskuje przewagę). Na przykład w Austin oczywiste jest, że na zakręcie, w którym Max wypadł z toru, dodane zostaną nowe krawężniki. Będą wyboiste krawężniki, takie jak zamontowaliśmy po wewnętrznej stronie pierwszego i ostatniego zakrętu. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)