Jego imię prawdopodobnie nic ci nie mówi, ale jego wpływ na świat sportów motorowych jest ogromny. Doktor Robert Hubbard, twórca systemu Hans, zmarł we wtorek 5 lutego.
Le Hans, anagram wsparcia głowy i szyi („Podparcie głowy i szyi” w języku Moliera) była prawdziwą rewolucją w dziedzinie bezpieczeństwa. Opracowany w połowie lat 1980. w Stanach Zjednoczonych środek Hans pomaga redukować urazy kręgosłupa szyjnego, lepiej znane jako „uderzenia kręgosłupa szyjnego”, orazwyeliminować złamania czaszki podczas zderzeń czołowych trzymając głowę na poziomie ramion.
Doktor Robert Hubbard przy pomocy General Motors, a następnie Forda w latach 1990. udoskonalił swój produkt, na który posiadał patent. Wózek (przodekIndyCar) jest pionierem we wprowadzeniu obowiązku Hans par w 2000 r. Nascar, nie mogąc się otrząsnąć po śmierci Dale’a Earnhardta (który zmarł w wyniku złamania czaszki na torze Daytona 500 w 2001 r.), poszedł w jego ślady w 2002 r.
La Formuła 1 zadecyduje o obowiązku portu Hansa w roku 2003. Od tego czasu wiele dyscyplin zrobiło to samo.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)