Założyciel i dyrektor stajni Ensign w F1 w latach 1970. Morris Nunn, nazywany na padokach „Mo”, zmarł w środę w wieku 79 lat. Były menadżer zespołu od wielu lat cierpiał na chorobę Parkinsona.
Aby móc dokonać wielkiego skoku do F1, Ensign korzysta z usług Holendra Rikky'ego von Opla podczas sześciu dość dyskretnych wydarzeń. Wezwani są pierwsi zaawansowani piloci Chris Amon (zwycięzca 24 godziny Le Mans 1966 z Fordem) w 1975 i Jacky Ickx w 1976.
Jacky Ickx © Jean-François Galeron/WRI2
Nowozelandczyk zdobył punkty za piąte miejsce w Hiszpanii w 1976 r. Ale to właśnie w 1977 r. Ensign miał swój najlepszy rok. Morris Nunn prowadzi doświadczonych Claya Regazzoniego i Jacky’ego Ickxa. Patrick Tambay, który debiutuje w F1, jeździ także Ensignem dla zespołu Theodore Racing. Ensign zajmie 10. miejsce w klasyfikacji producentów z 10 punktami. Nigdy nie będzie jej lepiej.
Patricka Tambay’a. ©DPPI
Następnie Morris Nunn skoncentruje się na młodych, płacących kierowcach. W 1978 roku pewien Nelson Piquet przybywa na Grand Prix Niemiec. Zakwalifikował się na 21. miejscu, wycofał się z powodu awarii silnika. Derek Daly to kolejny debiutant, któremu udaje się zdobyć punkt dla Kanady (6. miejsce).
Wracając do Ensign, Clay Regazzoni padł ofiarą strasznego wypadku w Long Beach (Stany Zjednoczone) w 1980 roku. Szwajcar bez hamulców uderzył z pełną prędkością w Brabham i betonową ścianę i stracił władzę w nogach.
Szczątki Claya Regazzoniego po wypadku. ©DPPI
Po odsprzedaży swojego podwozia swojemu przyjacielowi Teddy'emu Yipowi (szefowi Theodore Racing) Morris Nunn wyróżnił się za Atlantykiem. Pełni funkcję dyrektora technicznego Chip Ganassi, doradza i bierze Jimmy Vasser, Alessandro Zanardi i Juan Pablo Montoya do tytułu w Cart, w latach 1996-1999.
Juan Pablo Montoya (Chip Ganassi) nad jeziorem Elkhart w 1999 r. © DPPI
Wreszcie oryginalny system zawdzięczamy Morrisowi Nunnowi potrójny grzejnik pionowy widać na Ensign N179. Siedem razy bez kwalifikacji, jednomiejscowy co ciekawe, padł ofiarą przegrzania i stwierdził, że ciepło ucieka bezpośrednio do kokpitu...
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)