Śmierć Morrisa Nunna: jego kariera w F1 i Cart na zdjęciach

Morris Nunn, były kierowca Formuły 3, nigdy nie wygrał Grand Prix ze swoim zespołem Ensign, ale widział, jak przez jego zespół przewinęło się kilka wielkich nazwisk ze świata sportów motorowych. Spojrzenie wstecz na jego historię w F1 i Cart.

opublikowany 19/07/2018 à 15:47

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Śmierć Morrisa Nunna: jego kariera w F1 i Cart na zdjęciach

Założyciel i dyrektor stajni Ensign w F1 w latach 1970. Morris Nunn, nazywany na padokach „Mo”, zmarł w środę w wieku 79 lat. Były menadżer zespołu od wielu lat cierpiał na chorobę Parkinsona.

Aby móc dokonać wielkiego skoku do F1, Ensign korzysta z usług Holendra Rikky'ego von Opla podczas sześciu dość dyskretnych wydarzeń. Wezwani są pierwsi zaawansowani piloci Chris Amon (zwycięzca 24 godziny Le Mans 1966 z Fordem) w 1975 i Jacky Ickx w 1976.

Jacky Ickx © Jean-François Galeron/WRI2

Nowozelandczyk zdobył punkty za piąte miejsce w Hiszpanii w 1976 r. Ale to właśnie w 1977 r. Ensign miał swój najlepszy rok. Morris Nunn prowadzi doświadczonych Claya Regazzoniego i Jacky’ego Ickxa. Patrick Tambay, który debiutuje w F1, jeździ także Ensignem dla zespołu Theodore Racing. Ensign zajmie 10. miejsce w klasyfikacji producentów z 10 punktami. Nigdy nie będzie jej lepiej.

Patricka Tambay’a. ©DPPI

Następnie Morris Nunn skoncentruje się na młodych, płacących kierowcach. W 1978 roku pewien Nelson Piquet przybywa na Grand Prix Niemiec. Zakwalifikował się na 21. miejscu, wycofał się z powodu awarii silnika. Derek Daly to kolejny debiutant, któremu udaje się zdobyć punkt dla Kanady (6. miejsce).

 

Wracając do Ensign, Clay Regazzoni padł ofiarą strasznego wypadku w Long Beach (Stany Zjednoczone) w 1980 roku. Szwajcar bez hamulców uderzył z pełną prędkością w Brabham i betonową ścianę i stracił władzę w nogach.

Szczątki Claya Regazzoniego po wypadku. ©DPPI

Po odsprzedaży swojego podwozia swojemu przyjacielowi Teddy'emu Yipowi (szefowi Theodore Racing) Morris Nunn wyróżnił się za Atlantykiem. Pełni funkcję dyrektora technicznego Chip Ganassi, doradza i bierze Jimmy Vasser, Alessandro Zanardi i Juan Pablo Montoya do tytułu w Cart, w latach 1996-1999.

Juan Pablo Montoya (Chip Ganassi) nad jeziorem Elkhart w 1999 r. © DPPI

Wreszcie oryginalny system zawdzięczamy Morrisowi Nunnowi potrójny grzejnik pionowy widać na Ensign N179. Siedem razy bez kwalifikacji, jednomiejscowy co ciekawe, padł ofiarą przegrzania i stwierdził, że ciepło ucieka bezpośrednio do kokpitu...


© Motor Sport Retro

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz