Poznaj trzy koncepcje F1 na rok 2021

Liberty Media i F1 wymyśliły trzy koncepcje na rok 2021, których celem jest zwiększenie widowiska na torze i seksownego charakteru jednomiejscowych samochodów.

opublikowany 14/09/2018 à 13:07

Bernard

0 Zobacz komentarze)

Poznaj trzy koncepcje F1 na rok 2021

Po niezłym przecieku na portalach społecznościowych dotyczącym koncepcji jednomiejscowego samochodu na sezon 2021The Formuła 1 postanowił sformalizować trzy koncepcje w piątkowe południe. Celem tych trzech wersji jest umożliwienie kierowcom lepszego podążania za sobą na torze, a tym samym łatwiejszego podejmowania manewrów wyprzedzania.

„Kiedy rozpoczynaliśmy badania na rok 2021, wyjaśnia Ross Brawn, menedżer ds. sportów motorowych w Liberty Media, szybko ustaliliśmy, że jednomiejscowe pojazdy mają duże trudności z podążaniem za sobą. Samochód traci 50% docisku aerodynamicznego, gdy znajdzie się na odległość kilku metrów od przeciwnika. Straciliśmy sporo wydajności. »

Były dyrektor techniczny Benettona, Ferrari lub Mercedes wierzy w to projekt „jest w około 80% zaawansowany”. Drugim celem tej aerodynamicznej rewolucji jest zwiększenie seksownego charakteru jednomiejscowych samochodów. „Chcemy gorących samochodów. Chcemy samochodów F1, które są lepsze niż te, które można zobaczyć w grach wideo, samochodów F1, które dzieci będą chciały mieć wiszące w swoim pokoju. »

Dość gadania, jak wyglądają te koncepcje? Zacznijmy od wersji pierwszej, niewątpliwie najmądrzejszej ze wszystkich. Został zaprojektowany jako priorytet w celu lepszej wizualnej integracji Halo, w 2018 roku obiekt licznych krytyk. Linie nadwozia są miękkie, w szczególności dzięki usunięciu dodatków z przedniego błotnika i bocznych progów.

Druga koncepcja „jest bardziej ekstremalny”, potwierdza Ross Brawn. Zmodyfikowano kształt przedniego skrzydła i zaokrąglone boczne osłony. Mini płetwy rekina są umieszczone za przednimi kołami i przed tylną osią. Kolejny element pełni funkcję środkowego słupka tylnego skrzydła.

Ostatnia koncepcja szczerze w kierunku rewolucji estetycznej. Kształt płetw jest wyjątkowy i według Rossa Brawna: wiele elementów nadwozia służy do zmniejszenia zakłóceń powietrza podczas przejazdu kół. „Zaczynamy przyglądać się częściom, które mogą stabilizować przepływ powietrza. To proces, który dojrzewa w miarę, jak nad nim pracujemy. »

Liberty Media i F1 mają nieco ponad rok na dalsze zbadanie tych koncepcji. Ostateczny projekt planowany jest na koniec 2019 roku. O jakiej F1 marzysz w 2021 roku?

 

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz