Wyjazd Rémi Taffina, wielkie letnie sprzątanie o godz Alpine F1

Decyzją Laurenta Rossiego restrukturyzacja zakładów w Enstone (Alpine) i Viry-Châtillon (Renault) przeżywają znaczny wzrost, czego pierwszą konsekwencją jest odejście Rémi Taffina, dotychczasowego dyrektora technicznego ds. silników.

opublikowany 06/08/2021 à 16:31

Jeana-Michela Desnouesa

2 Zobacz komentarze)

Wyjazd Rémi Taffina, wielkie letnie sprzątanie o godz Alpine F1

Laurentowi zajęło to pół sezonu Rossi, przybył na czeleAlpine Samochody w styczniu, aby wyrobić sobie opinię na temat zespołu F1 firmy i decydować o środkach, jakie należy podjąć, aby zapewnić jej awans w hierarchii. Bezpośrednią konsekwencją tego, że pomimo zwycięstwa Węgier pierwsza część sezonu była poniżej oczekiwań, mężczyzna zdecydował się przejrzeć schemat organizacyjny obu podmiotów tworzących Alpine Zespół F1 z pierwszą konsekwencją odejścia Rémiego Taffina, jednego z filarów organizacji. Francuski inżynier, który od 2016 roku zarządzał rozwojem układu napędowego Renault jako dyrektor techniczny silników, dołączył do grupy Renault w 1999 roku, współpracując kolejno z British American Racing, Arrows, Benetton Formula i Zespół Renault F1. W latach 2005 i 2006 wspierał Fernando Alonso zdobył swoje dwa tytuły mistrza świata, a od 2012 roku objął kierownictwo nad operacjami na torze w Renault Sport F1. W 2014 roku został mianowany dyrektorem operacyjnym nadzorującym zespoły na stanowiskach probierczych i dziale montażu Wirusy-Châtillon. Rozstając się ze swoim gwiazdorskim inżynierem, Laurent Rossi – przy wsparciu Luca de Meo – wysyła mocny sygnał, że nadszedł czas na zmiany i należy nadać projektowi nowy impuls; co jest całkowicie uzasadnione – a może nawet niezbędne? – ale co nie jest pozbawione niebezpieczeństwa. W zarządzie firmy pojawiło się wiele nowych osóbAlpine w ciągu ostatnich kilku miesięcy i którego doświadczenie w F1 jest na razie nadal ograniczone…

2 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

2 Uwagi)

Didiera Rittera

08 o 08:2021

Myślę, że w przypadku Rémiego Taffina nie zareagowałbym tak samo, gdyby nie to ważne wydarzenie, jakim było sensacyjne zwycięstwo małego Estebana na Węgrzech. Ponieważ dla mnie to zwycięstwo umożliwiło odpokutowanie za wszystkie drobne niedogodności, jakie z tym związane Alpine Renault nie było producentem, za którym podążałem: Przede wszystkim to, co uwielbiałem w momencie, gdy pieprzył Schumiego, który dla mnie jest największym oszustem w historii F1, był ni mniej, ni więcej... równy sobie na boisku Budapeszt, podczas gdy do tego czasu decyzja Renault o (ponownym) zaufaniu mu po kilku latach była dla mnie marketingiem na niskim poziomie… No cóż, samochód nie był zły, bo nawet jeśli nadal będziemy uważać, że do zwycięstwa tego dnia potrzebny był sukces, to mechanicy dotrzymali słowa… I na koniec mały Esteban, poza głupim imieniem (żart, co) Naprawdę nie wiedziałem, co o tym myśleć… Wydało mi się to co najmniej nieregularne, a zwłaszcza między nim a Gaslym na początku nie miałem preferencji, ale od czasu Monzy… Krótko mówiąc, ty zrozum mnie, zadziwił mnie na Węgrzech, ponieważ nie popełnił żadnego błędu! Wracając do Taffina, myślę, że on po prostu płaci za to, że jest ostatnim z grona starszych i że jest rzeczą naturalną – mówię to, choć go szczególnie nie znam – że wiosna już zawodzi… odbije się ja jestem pewien !

D

Maksymilian Doux

06 o 08:2021

Wyniki nie są poniżej oczekiwań, są mniej więcej takie, jakich można było się spodziewać (czytaj niedawny wywiad Marcina Budkwoskiego z Markiem Hughesem) ze względu na wiek podwozia i silnika. Z drugiej strony możliwe jest, że wyniki projektu silnika na 2022 rok będą odbiegać od oczekiwań, stąd odejście Taffina.

1

Aby napisać komentarz