Problematyczne tryby zarządzania silnikiem w Mercedesie

O ile Nico Rosbergowi udało się odzyskać pierwszy stopień na podium w Baku, to Niemiec, podobnie jak Hamilton, napotkał problemy związane z zarządzaniem energią hybrydową.

opublikowany 20/06/2016 à 14:56

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Problematyczne tryby zarządzania silnikiem w Mercedesie

Z pewnością w klanie panowała satysfakcja Mercedes na zakończenie pierwszego Grand Prix Europy rozgrywanego na miejskim torze w Baku zwycięstwem Nico Rosberga, piątego w roku dla wicemistrza świata i pierwszego od Hiszpanii, ale część n niemieckiej drużyny.

W mniejszym stopniu zwycięzca dnia i jego kolega z drużyny Lewis Hamilton byli zaniepokojeni złymi ustawieniami w zakresie zarządzania energią hybrydową. O ile Niemcowi udało się szybko rozwiązać problem, znajdując odpowiedni tryb zarządzania, o tyle mistrz świata stracił mnóstwo czasu próbując znaleźć odpowiednią kombinację ustawień.

„Nie miałem siły, przyznaje Brytyjczyk. Byłem w trybie motorycznym, w którym przez długi czas ewoluowałem bez ERS. Mamy setki różnych kombinacji położenia przełącznika na kierownicy i nie sposób ich wszystkich zapamiętać.

Technologia, którą obecnie dysponujemy, jest bardzo skomplikowana i tak naprawdę nie widzę korzyści w powstrzymywaniu nas od rozwiązywania tych problemów na właściwej drodze. » Stary pilot McLaren odnosi się zatem do komunikatów radiowych i wskazań zredukowanych przez FIA pomiędzy kierowcami a boksami.

„Po uzyskaniu zgody FIA mogliśmy to zrobić dać pilotom wskazówkę, ale nic więcej, – precyzuje Paddy Lowe, dyrektor wykonawczy Mercedesa odpowiedzialny za technologię. To było trochę tak, jakby poprosić ich o rozwiązanie krzyżówki przy minimalnej liczbie wskazówek, jadąc z dużą prędkością.

Na nieszczęście dla Lewisa naprawienie problemu zajęło mu około 15 okrążeń. To sprawiło, że stracił dużo czasu, zanim zasiadł za kierownicą jednomiejscowy w pełni wykorzystany i było już za późno na atak na podium, co dzisiaj było naprawdę możliwe. »

Wracając na najwyższy stopień podium, Nico Rosberg ponownie podkreślił swoją przewagę nad kolegą z drużyny po tym, jak Brytyjczyk niemal całkowicie zmniejszył przewagę od Grand Prix Monako. Obu gwiazdorskich kierowców dzielą teraz 24 punkty.

Znajdź raport i pełną analizę Grand Prix Europy, przygotowane przez naszych specjalnych korespondentów w Baku, w numerze 2068 AUTOtygodniowo, dostępny od 22:XNUMX dziś wieczorem w wersji cyfrowej, a od tej środy w kioskach.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz