Rok 2017 rzeczywiście powinien być rokiem odnowy F1. FIA, po wczorajszych spotkaniach Komisji F1 w Genewie w Szwajcarii, przedstawiła możliwe nowe rozwiązania, które powinny skutkować powstaniem bardziej agresywnych wizualnie jednomiejscowych samochodów, ale także wydajniejszych i charakteryzujących się większym dociskiem aerodynamicznym.
Jeśli chodzi o wymiary, należy zwiększyć szerokość nadwozi jednomiejscowych, a także szerokość tylnego i przedniego skrzydła (z 1650 do 1800 mm). Zmienione zostaną również wymiary gumy, dodając znacznie szersze opony przednie i tylne. Zwiększona zostanie masa samochodów. Komisja zatwierdziła jednak odroczenie finalizacji przepisów sportowych i technicznych na rok 2017 do 30 kwietnia.
Po stronie jednostek napędowych należy odnotować konstruktywny postęp, zdaniem FIA, w zakresie kosztów i obowiązku dostaw, zbieżności osiągów i wzrostu głośności. Grupa robocza składająca się z przedstawicieli FIA, posiadaczy praw handlowych, producentów silników i zespołów klientów będzie kontynuować prace, aby uzyskać ostateczny projekt przed 30 kwietnia.
Nasz przewodnik po F1 2016 jest już dostępny w wersja cyfrowa i jutro będzie w kioskach.
Rok 2017 rzeczywiście powinien być rokiem odnowy F1. FIA, po wczorajszych spotkaniach Komisji F1 w Genewie w Szwajcarii, przedstawiła możliwe nowe rozwiązania, które powinny skutkować powstaniem bardziej agresywnych wizualnie jednomiejscowych samochodów, ale także wydajniejszych i charakteryzujących się większym dociskiem aerodynamicznym.
Pod względem wymiarów, należy zwiększyć szerokość nadwozi jednomiejscowych oraz szerokość tylnego i przedniego skrzydła (od 1650 do 1800 mm). Zmienione zostaną również wymiary gumy, dodając znacznie szersze opony przednie i tylne. Zwiększona zostanie masa samochodów. Komisja zatwierdziła jednak odroczenie finalizacji przepisów sportowych i technicznych na rok 2017 do 30 kwietnia.
Po stronie jednostek napędowych należy odnotować konstruktywny postęp, zdaniem FIA, w zakresie kosztów i obowiązku dostaw, zbieżności osiągów i wzrostu głośności. Grupa robocza składająca się z przedstawicieli FIA, posiadaczy praw handlowych, producentów silników i zespołów klientów będzie kontynuować prace, aby uzyskać ostateczny projekt przed 30 kwietnia.
Nasz przewodnik po F1 2016 jest już dostępny w wersji cyfrowej i jutro będzie w kioskach.
Skomentuj ten artykuł! 0