Mocniejsze silniki w 2016 roku?

Spotkanie Grupy Strategicznej F1 w ubiegły czwartek w Genewie podkreśliło potrzebę zwiększenia mocy silników. Producenci silników powinni w przyszłym roku mieć większą swobodę w rozwoju.

opublikowany 20/12/2014 à 16:03

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Mocniejsze silniki w 2016 roku?

Grupa Strategiczna ds F1 na spotkaniu w ubiegły czwartek w Genewie (Szwajcaria) zwrócili się do producentów silników, Mercedes, Ferrari, Renault i Hondę,rozważyć wejście w życie znowelizowanego Bloku Zasilającego w 2016 roku. Jeśli Bernie Ecclestone naprawdę tego chce przejąć stare silniki, na następnym posiedzeniu zaplanowanym na 6 stycznia zostanie zbadanych kilka możliwości.

Wśród refleksji zgłoszonych przez Auto Motor und Sport, wzrost mocy do 1000 KM, poprawę hałasu, rezygnację z limitu zużycia benzyny na godzinę (100kg) oraz niższe koszty jednostek napędowych ze wspólnymi elementami, takimi jak perkusja, znalazłoby się na szczycie specyfikacji, aby poprawić jakość widowiska i ożywić zainteresowanie opinii publicznej.

Przepisy pozostaną zasadniczo takie same w roku 2015, ale można złagodzić zamrożenie rozwoju turbodoładowanych/hybrydowych silników V6 o pojemności 1.6 l na korzyść Renault i Ferrari, które głośno domagają się odwilży, aby zmniejszyć dystans do Mercedesa. Wszelkie zmiany normalnie musiałyby zostać przedłożone do zatwierdzenia FIA przed 28 lutego i dotyczą wyłącznie obszarów związanych z niezawodnością, redukcją kosztów lub zużyciem paliwa. Inwestycje można teraz instalować przez cały sezon.

0 Zobacz komentarze)