Nowe formaty Grand Prix testowane w 2020 roku?

Liberty Media rozważa wprowadzenie wyścigu kwalifikacyjnego w sobotę Grand Prix, aby urozmaicić spektakl w niektórych rundach od 2020 roku.

opublikowany 11/09/2019 à 15:48

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Nowe formaty Grand Prix testowane w 2020 roku?

Przed wielkim przełomem w 2021 r. Liberty Media chce ocenić różne pomysły – w tym sobotni wyścig kwalifikacyjny – podczas szeregu spotkań w 2020 r., aby sprawdzić, czy można je zastosować w 2021 r. Zdaniem Rossa Brawna, dyrektora ds. sportów motorowych w gigantycznej amerykańskiej firmie komunikacyjnej: jest to jedyny namacalny sposób pomiaru dobrych i złych aspektów pożądanych zmian.

„Chciałbym, żebyśmy próbowali różnych rzeczy w 2020 roku– wyjaśnił Brytyjczyk na marginesie Grand Prix Belgii. Mamy stabilną platformę na rok 2020 pod względem samochodów i formatu i jest to dobra okazja, aby wypróbować odmiany w jednym lub dwóch wyścigach. Nie widzę innego rozwiązania, jeśli chcemy iść do przodu.

Obecny format jest dobry, ale być może byłby jeszcze lepszy po sobotnim wyścigu sprinterskim (aby określić siatkę. Wyd.) lub pewne inne różnice w poziomie kwalifikacji? Zespoły są gotowe do sobotniego meczu aby zobaczyć, czy możemy mieć coś lepszego. »

Otmar Szafnauer opowiada się za takimi eksperymentami, które zawsze są nieco ryzykowne, ale sugeruje, że pozwoliłyby one na reakcję fanów. „Podczas naszego ostatniego wspólnego spotkania w sobotę omawialiśmy pewne rozwiązania mające na celu pomieszanie niedzielnych staweke – przekonuje dyrektor generalny Racing Point. Będziemy prowadzić dalsze rozmowy pomiędzy Monzą a Singapurem. Jeśli ma to służyć dobru serialu, nie ma nic złego w próbowaniu aby zobaczyć, jak to działa, aby uzyskać opinie od fanów. Jestem za. »

Jednak inne zespoły są temu przeciwne, przekonane, że tego typu testy na pełną skalę doprowadzą do wzrostu kosztów, zwłaszcza jeśli konieczne będzie zorganizowanie wyścigu kwalifikacyjnego. „Byłoby to kosztować znacznie więcej, ponieważ potrzebujesz więcej części, ponieważ masz dwa wyścigi w weekend”, ostrzega Steiner, dyrektor zespołu ds Haas

Przydałoby się więcej MGU-K, bo mogą się zepsuć. Musisz wziąć pod uwagę wszystkie te rzeczy. » Ciąg dalszy dyskusji – i na pewno nie koniec – po Grand Prix Włoch.

Zapoznaj się z pełnym raportem i analizą Grand Prix Włoch, przygotowanym przez naszych specjalnych korespondentów w Monza, w numerze 2233 AUTOtygodniowo, dostępny dziś wieczorem w wersji cyfrowej oraz w środę w kioskach.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)