Jeddah to najtrudniejszy tor do zapamiętania przez Gasly’ego

Kierowca AlphaTauri spodziewa się dużego wyzwania fizycznego i psychicznego na najszybszym torze miejskim w kalendarzu.

opublikowany 02/12/2021 à 18:20

Juliena BILLIOTTE

0 Zobacz komentarze)

Jeddah to najtrudniejszy tor do zapamiętania przez Gasly’ego

Gasly na rekonesansie ze swoim inżynierem Pierrem Hamelinem / © DPPI

Jeśli przyjrzysz się także pierwszym wirtualnym wizualizacjom wycieczki z kamerą pokładową po torze w Dżuddzie, będziesz w stanie uświadomić sobie prędkość toru w Arabii Saudyjskiej, zbudowanego w rekordowym czasie i na którym odbywają się F1 po raz pierwszy w najbliższy weekend (3-5 grudnia).

Wraca z pieszej wycieczki eksploracyjnej ze swoim inżynierem szlaku Alfa Tauryń Pierre Hamelin, Pierre Gasly potwierdził te wrażenia.

« Jeździć, to będzie coś– szepnął francuski pilot, wyraźnie podekscytowany. To będzie naprawdę imponujące. To prawdziwe wyzwanie, biorąc pod uwagę te wszystkie zakręty. Nie ma zakątka, z którego widać, co dzieje się za nim.

Jest niezwykle szybki, średnia prędkość to 240-250 km/h. Jest dużo zakrętów powyżej 200 km/h. Jeśli chodzi o koncentrację, będzie ona dość wysoka, podobnie jak adrenalina. Nie mogę się doczekać, żeby zobaczyć wyniki ".

Gasly przyznał też, że zapamiętanie 27 zakrętów toru Corniche o długości 6,174 km (rekord miasta), na którym wszystko wygląda tak samo, nie było łatwym zadaniem!

« Myślę, że to był tor, którego zapamiętanie zajęło mi trochę więcej czasu– wyznał Norman. Potem jest to względne, może zajęło mi 5-6 okrążeń, zanim złapałem rytm, linie i wibratory.

W porównaniu z tradycyjnym obwodem jest inaczej. Czujemy się, jakbyśmy byli w tunelu. Gdy tylko nadchodzi zwrot, nie widzisz, co będzie dalej, naprawdę musisz wszystko zapamiętać.

Zwykle mamy punkty odniesienia, które pozwalają nam rozpoznać, gdzie się znajdujemy. Tam są te same ściany, wibratorów właściwie nie ma, wyglądają bardzo podobnie ".

Gasly spodziewa się, że po 50 okrążeniach Grand Prix Arabii Saudyjskiej będzie tak samo wypoczęty fizycznie i psychicznie, jak podczas wyścigu w Singapurze.

« Myślę, że będzie dość intensywny z dużą ilością bardzo szybkich zakrętów, będzie wymagał od ciebie dużo energii pod względem koncentracji », podsumował francuski kierowca, przewidując również w niedzielę co najmniej trzy interwencje samochodu bezpieczeństwa…

Juliena BILLIOTTE

Zastępca redaktora naczelnego AUTOhebdo. Pióro zanurzone w żółci.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz