Ecclestone bardzo krytycznie odnosi się do 4-cylindrowego silnika

Gdy zbliża się pierwsze Grand Prix sezonu, Bernie Ecclestone powrócił do zarzutów przeciwko FIA w związku z silnikiem 1,6 litra planowanym na rok 2013.

opublikowany 17/03/2011 à 14:46

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Ecclestone bardzo krytycznie odnosi się do 4-cylindrowego silnika

Chcąc jak najlepiej dostosować się do ograniczeń środowiskowych, FIA chce od 2013 roku silników zużywających mniej paliwa. Obecny silnik V8 zostanie zastąpiony mniejszym silnikiem, 4-cylindrowym silnikiem o pojemności 1,6 litra. Cel? Zmniejsz zużycie o 35%. „Szczerze mówiąc, nie zgadzamy się z Jeanem Todtem w sprawie tego silnika, mówi Bernie Ecclestone. Nie rozumiem powodów. SREC miał rozwiązać problem ochrony środowiska, a teraz mamy coś innego. »

Już bardzo krytyczny w tej kwestii, wielki finansista F1 wrócił do szarży, gdy zbliżał się pierwszy wyścig sezonu. Obawia się, że F1 straci prestiż i ucierpi na tym widowisko. „Jestem pewien, że promotorzy stracą dużą widownię i jestem przekonany, że stracimy telewizję” – wyjaśnia australijskiej agencji Associated Press.

Zdaniem pana E. nowy silnik pozbawi F1 czynnika równie podstawowego, co decydującego o jej sukcesie: hałasu. Nic nie zastąpi dźwięku V8, zwłaszcza 4 cylindrów. „Poznałem ludzi z różnych środowisk na całym świecie – sponsorów, promotorów i dziennikarzy – i myślę, że naprawdę liczą się dwie rzeczy. Pierwszym jest Ferrari, drugi to hałas– zwierza się. Ludzie kochają hałas i ekscytują go. Kiedy ludzie po raz pierwszy biorą udział w wyścigu F1 i pytasz ich, co im się w nim podobało, odpowiadają, że hałas.»

0 Zobacz komentarze)