Przepalony wydech: LRGP stracił czas

Sztuczka, która miała być innowacją sezonu, ostatecznie kosztowała Lotus Renault GP mnóstwo czasu, twierdzi dyrektor techniczny James Allison.

opublikowany 28/09/2011 à 15:11

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Przepalony wydech: LRGP stracił czas

Na początku sezonu Ross Brawn nie wahał się stwierdzić, że dmuchane wydechy (gazy wydobywające się z przodu, przyp. red.) Lotusa Renault GP zapewniłby większy wzrost wydajności niż podwójny dyfuzor zaprezentowany przez Brawn GP w 2009 roku. Niestety koncepcja opóźniła rozwój zespołu?Enstone, który przeżył koszmarne Grand Prix w Singapurze.

« Kiedy podjąłem decyzję o zastosowaniu tego układu wydechowego, była to ekscytująca koncepcja, znacznie wydajniejsza niż klasyczny układ skierowany do tyłu.– przyznał James Allison. Wydawał się mieć duży potencjał, ale trudno było nam poprawiać jego występy w tempie, na jakie liczyliśmy. ".

Jest tego kilka powodów. „ Po pierwsze, rozwój jest bardzo skomplikowany. Kiedy wyjęliśmy go z pudełka, było dobrze, ale krzywa progresji nie była tak silna, jak oczekiwano. Następnie nie zapewniał oczekiwanego wsparcia na niektórych obwodach. Faktycznie, daleko nam do konkurentów „. Typowym przykładem był Singapur, gdzie Bruno Senna i Witalij Pietrow nie zajęli lepszych miejsc niż 12. i 14.

Aby zaradzić tym obawom, LRGP bezskutecznie próbowało powrócić do bardziej tradycyjnego rozwiązania w Monako, a następnie na Węgrzech. „ W Singapurze przywieźliśmy? mieszanka obu– kontynuuje Allison. Byliśmy dość optymistyczni, ale oczywiście na torach o niskiej prędkości mamy problemy. Nie ocenialiśmy trudności na zakrętach pokonywanych z prędkością od 60 do 100 km/h. W tunelu aerodynamicznym nie jesteśmy w stanie doskonalić tego typu zakrętów. ".

Zdaniem dyrektora technicznego pod koniec sezonu sytuacja powinna się poprawić. „ W większości obwodów powinno to być w porządku, przekonywał. Force India jest coraz bliżej i musimy uzyskać dobre wyniki, aby ich wyprzedzić ".

Pełną relację z Grand Prix Singapuru znajdziesz w numerze 1824 AUTOhebdo.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz