Od redakcji – Porażki z matematyki

Co tydzień znajdziesz artykuł redakcyjny nowego magazynu, który będzie publikowany i podpisywany przez redaktora naczelnego AUTOhebdo, Romaina Bernarda.

opublikowany 25/07/2022 à 19:51

Romaina Bernarda

0 Zobacz komentarze)

Od redakcji – Porażki z matematyki

Ferrari Charlesa Leclerca po wypadku podczas GP Francji 2022 (Zdjęcie: MARC DE MATTIA/DPPI)

Pilotować oznacza odsłonić się. Do traumy fizycznej, ale także do być może jeszcze większego niebezpieczeństwa: krytyki. OK, ten aspekt idzie w parze z szeroko nagłośnioną pracą pilota Formuła 1, ale jeśli cofniemy historię do jej początków, to nie uprawiamy tego sportu po to, by zadowolić innych, ale przede wszystkim po to, by sprawić przyjemność sobie. Próbując coś sobie udowodnić i wydobywając przyjemność związaną z adrenaliną.

Każdy, kto jeździł już w Paul-Ricard, zapewnia, że ​​jazda na czas odbywa się w Beausset, a nie w Signes, wbrew temu, co głosi legenda. Tym bardziej dzisiaj, dzięki prześwitom w stylu „parkowania w supermarkecie” i obciążeniu aerodynamicznemu jednomiejscowych samochodów, które bardzo szybko pozwala poczuć się pewnie. Przeciwnie, Beausset to hamowanie z ogromną siłą docisku, które się zamyka. Istnieją różne sposoby obracania samochodu w zależności od Twojej wrażliwości, ale aby ewoluować na granicy wydajności, wymagana jest cierpliwość i talent do utrzymywania równowagi. W niedzielę Charles przekroczył tę granicę, takie jest ryzyko, jakie wiąże się z tym zawodem i niewłaściwe byłoby obwinianie go za to. OK, był na prowadzeniu, ale zwycięstwa w F1 nie osiąga się łokciem przy drzwiach. Jego wydanie przypomina również krytykom, jak żmudne jest to ćwiczenie.

Bardziej niepokoi mnie postawa Ferrari. Tam Stabilny nadmiernie bagatelizuje rozczarowania, zapominając, że przyczyną niepowodzeń jest obojętność. Jean Todt nigdy by tak nie żartował. Sytuacja jest poważna i jedyną osobą, która wydaje się brać za nią odpowiedzialność, jest Charles, na własne ryzyko. Gdy jednomiejscowy czerwony zawodzi, opowiada się za duchem zespołowym. Kiedy jest winny, wlewa bezużyteczne publiczne żale. Pokora i duma to słabe i nadsterowne elementy ducha rywalizacji i musisz znaleźć właściwą równowagę, aby pokonać trudności, które zaśmiecają ścieżkę kariery.

Wreszcie, oprócz tego, że menedżerowie Ferrari nie są dobrzy w strategii i relacjach międzyludzkich, są także słabi w matematyce. Za każde porzucenie, gdy prowadzą, mówią, że oddali 25 punktów wrogowi; osobiście liczę 32: zwycięstwa... i 7, które oddzielają pierwszą od drugiej. Hiszpania, Azerbejdżan, Monako czy Silverstone, subskrybowane są już 1 punkty Verstappen od początku roku, a nie dzięki pilotażowi. Charles, przestań się chłostać i przyspawaj stopę do blachy!

 

Zapisz się do AUTOhebdo i skorzystaj z oferty 50% zniżki do 31 sierpnia 2022: https://autohebdo.aboshop.fr/

Romaina Bernarda

Redaktor naczelny AUTOhebdo

0 Zobacz komentarze)