Ślad węglowy F1: Renault wkrótce ogłosi własne działania

Francuski producent z zadowoleniem przyjmuje inicjatywę FOM i zapowiada, że ​​za kilka tygodni przedstawi uzupełniający plan działań.

opublikowany 13/11/2019 à 12:00

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Ślad węglowy F1: Renault wkrótce ogłosi własne działania

Wczoraj było bezpieczeństwo i materiały, dziś neutralność węglowa i szacunek dla środowiska. Czasy mijają, wyzwania stojące przed branżą motoryzacyjną ewoluują. Biorąc pod uwagę stałą rolę laboratorium naturalnej wielkości odgrywanego przez Formuła 1 testować i testować rozwiązania poszukiwane przez szybko zmieniającą się branżę.

W ostatni wtorek, W ten sposób Liberty Media i FIA przedstawiły plan dekarbonizacji Grand Prix do 2030 roku ambitne, delikatnie mówiąc, w zakresie optymalizacji logistyki, fabryki F1 zasilane w 100% energiami odnawialnymi lub nawet silnikiem hybrydowym, który jest jeszcze bardziej przyjazny dla środowiska.

 

Już pierwszy termin będzie miał na celu zrównoważenie śladu węglowego weekendów zawodów do 2025 r., na przykład poprzez wprowadzenie zakazu stosowania jednorazowych tworzyw sztucznych, zaoferowanie fanom lepszej jakości oferty cateringowej oraz zachęcanie ich do dotarcia na tor środkami publicznymi transport.

Inicjatywa ta, będąca efektem 12 miesięcy prac badawczych z udziałem ekspertów w dziedzinie ochrony środowiska, została już oficjalnie przyjęta przez kilka zespołów, m.in. Renault.

« Propozycje te pokazują, że F1 nie jest nad ziemią i że jest wrażliwa na świat, którego jest częścią, mówi Cyril Abiteboul, dyrektor generalny Renault Sport Racing, AUTOco tydzień.

Nasz sport nie może sobie pozwolić na to, aby dyskurs nie był konstruowany w kategoriach komunikacyjnych i wizerunkowych, ale także w działaniu. Ten plan działania musi obejmować wszystkie zainteresowane strony, nie tylko FOM czy promotorów Grand Prix, ale także zespoły, fabryki, logistykę. Każdy będzie musiał wnieść swój wkład: jest to koniecznością.

Komunikacja Liberty jest bardzo ważna, ponieważ eNie mówi tylko, że silniki muszą emitować mniej zanieczyszczeń lokalnie. To cała dyscyplina musi zostać zdekarbonizowana. W ten sam sposób należy zdekarbonizować cały przemysł motoryzacyjny i to jest wyzwanie. Dlatego to zajmie trochę czasu.

 

Dwutorowy plan działania Renault

Francuski menadżer precyzuje również, że Losange wkrótce ogłosi swój program redukcji emisji CO2.

„Mamy plan działania” – kontynuuje główny zespół Renault F1. Aby zachować całkowitą przejrzystość, istniały dwa równoległe podejścia: Liberty i nasze. Przeanalizowaliśmy tę sytuację i potrzebę bardzo konkretnej i zorganizowanej reakcji. Opracowaliśmy plan zawierający wymierne środki, którymi będziemy mogli podzielić się z Tobą za kilka tygodni. Nie chcemy tego robić dzisiaj, ponieważ nie chcemy mieszać spraw.

Mogę tylko powiedzieć, że nasze działanie opiera się na dwóch osiach: z jednej strony ludzie, a z drugiej kwestie zrównoważonego rozwoju, z pojęciem redukcji emisji, a także ogólnej wydajności i obiegu zamkniętego. FOM nie wspomina o tym ostatnim punkcie i dotyczy recyklingu i gospodarki o obiegu zamkniętym, aby odpowiedzieć na następujące pytania: „Co robimy ze wszystkim, co produkujemy? » 

Renault przoduje w tej dziedzinie, jeśli chodzi o samochody produkcyjne. Opieramy się na tym, co osiągnęli w zakresie ustanowienia sektora realnego, aby spróbować pomyśleć o takich samych rodzajach działań po stronie konkurencji. Jest to element uzupełniający, który zbadamy i w odniesieniu do którego podejmiemy konkretne działania.

Jeśli chodzi o aspekt ludzki, postaramy się lepiej wynegocjować przejście od jednego pokolenia pracowników do następnego. Byliśmy świadkami tego odnowienia na stronie Wirusy-Châtillon, ponieważ jesteśmy zaangażowani w F1 od końca lat 1970. Kilka lat temu odeszli starsi ludzie, którzy rozpoczęli projekt F1.

W pełni doceniamy wyzwanie, musimy umieć przekazywać know-how. Współpracujemy z władzami lokalnymi, aby przemyśleć tematy szkoleń, projekty partnerskie z okolicznymi gminami, Grand Orly itp. »

Wreszcie, tym, którzy uważają, że F1 i ekologia są z definicji sprzeczne i że Liberty próbuje sobie kupić zielone dziewictwo za pomocą mnóstwa greenwashingu, Abiteboul ripostuje, że sport motorowy jest niewątpliwie najlepiej przygotowany do stawienia czoła obecnym wyzwaniom w tej dziedzinie.  

„Uważam, że przeciwieństwa są interesujące, – podsumowuje szef Enstone i Viry. To wcale nie jest prowokacja, ale ściśle rzecz biorąc, rozwiązania technologiczne mogą zapewnić tylko ci, którzy stają przed problemem.

Rzeczywiście, przemysł samochodowy, a co za tym idzie, jeszcze bardziej sporty motorowe, stoi przed kwestiami ekologii i neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla. Kto inny może dostarczyć dane, które zapewnią nam świadomą debatę, a nie dyskusję, która toczyłaby się w obskurantystycznych ramach. 

F1 jest wierna swoim genom innowacji i laboratorium technologii, które interesują społeczeństwo. Dziś neutralność emisyjna interesuje wszystkich, dlatego wkraczamy w tę dziedzinę, podobnie jak to robiliśmy w innych obszarach w przeszłości.

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz