Mówienie o rozwoju sytuacji byłoby niemal niedopowiedzeniem. Na Grand Prix Wielkiej Brytanii Williams przyniósł zupełnie nowy pakiet aerodynamiczny. Sam Alexander Albon korzysta z tych nowych funkcji, podczas gdy Nicholas Latifi będą musieli poczekać na Grand Prix Francji, aby z nich skorzystać.
Według oficjalnego dokumentu FIA, w modelu Albon FW12 na torze Silverstone pojawi się nie mniej niż 44 nowych funkcji. Przednie skrzydło, boczne progi, podłoga, dyfuzor, pokrywa silnika, a nawet tylne zawieszenie: to prawie zupełnie nowy samochód, którym Tajlandia będzie miał do swojej dyspozycji w ten weekend.
CZYTAJ TAKŻE > Williams z nowym pakietem aerodynamicznym na Silverstone
Już na pierwszy rzut oka zmiany są widoczne. Dzięki obrazom Hiszpański dziennikarz Albert Fabrega, różnice pomiędzy samochodami nr 23 i 6 są oczywiste. Pontony zostały całkowicie przerobione, zgodnie z nową filozofią. Od początku sezonu Williams jeździ z dość unikalną koncepcją pontonu, charakteryzującą się dość nieregularnymi kształtami, które niemal przypominały koncepcję „pontonu zerowego” Mercedes, jednak znacznie mniej ekstremalny.
Koncepcja, która w każdym razie kontrastowała z koncepcjami czerwony Byk lub Ferrari, w których znajdują się pontony o bardziej wyrazistej architekturze. W przypadku samochodu Albona na torze Silverstone brytyjski zespół zdecydował się zatem zmienić swoje podejście, wypuszczając bardziej tradycyjną koncepcję, bardziej podobną do koncepcji Red Bulla.
Porównanie nowych pontonów i ich w Williamsie. Solo Albona
Nowy wygląd podłogi i sidepodów w Williamsie. Tylko dla Albona# F1 #BritishGP pic.twitter.com/6mtDLOkmey
- Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 30 czerwca 2022 r.
Podobnie jak w przypadku Red Bulla, wloty powietrza w bocznych progach umieszczono bardzo blisko przodu samochodu. Osłona silnika jest zauważalnie dłuższa od poprzedniej, dzięki przesuniętym chłodnicom i układom chłodzenia. Płyta podłogowa i dyfuzor zamontowane w samochodzie Albona są również całkowicie nowe. Williams inspirował się głównie rozwiązaniami technicznymi Ferrari i Red Bulla, podobnie jak Aston Martin jest kilka Grand Prix.
Odpinana ewolucja w Williamsie. Nowe pontony i wkłady chłodnicze. Solo Albona.
Znaczące ulepszenie Williamsa w zakresie sidepodów i wlotu chłodzenia. Tylko Albona pic.twitter.com/EK0YL4CSvS
- Albert Fabrega (@AlbertFabrega) 30 czerwca 2022 r.
Zespół Grove zdecydował się zastosować te nowe funkcje wyłącznie w samochodzie Alexandra Albona ze względów budżetowych, ale także aby móc porównać osiągi swoich dwóch kierowców na Silverstone. Zespół zajmujący obecnie ostatnie miejsce w klasyfikacji konstruktorów z zaledwie 3 punktami ma na celu poprawę o prawie sekundę dzięki nowemu pakietowi aerodynamicznemu. Cel bardzo ambitny, ale niezbędny, żeby wrócić do peletonu. Dla porównania podczas treningu swobodnego 2 Albon jechał o sekundę szybciej niż Latifi na zegarze.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)