NA OBRAZACH, NA ZDJĘCIACH. Spojrzenie na wielkie wydarzenia Williamsa na Silverstone

Na Silverstone Williams będzie jeździł z zupełnie nowym pakietem aerodynamicznym zainstalowanym w samochodzie Alexandra Albona. Radykalne zmiany, aby spróbować wrócić do peletonu na Grand Prix Wielkiej Brytanii.

opublikowany 01/07/2022 à 19:16

Doriana Grangiera

0 Zobacz komentarze)

NA OBRAZACH, NA ZDJĘCIACH. Spojrzenie na wielkie wydarzenia Williamsa na Silverstone

Alex Albon testował nową konfigurację aerodynamiczną na torze Silverstone. © Williamsa

Mówienie o rozwoju sytuacji byłoby niemal niedopowiedzeniem. Na Grand Prix Wielkiej Brytanii Williams przyniósł zupełnie nowy pakiet aerodynamiczny. Sam Alexander Albon korzysta z tych nowych funkcji, podczas gdy Nicholas Latifi będą musieli poczekać na Grand Prix Francji, aby z nich skorzystać. 

Według oficjalnego dokumentu FIA, w modelu Albon FW12 na torze Silverstone pojawi się nie mniej niż 44 nowych funkcji. Przednie skrzydło, boczne progi, podłoga, dyfuzor, pokrywa silnika, a nawet tylne zawieszenie: to prawie zupełnie nowy samochód, którym Tajlandia będzie miał do swojej dyspozycji w ten weekend.

Alexa Albona Williamsa

Nowe głębsze pontony Alexa Albona. © Xavi Bonilla / DPPI

CZYTAJ TAKŻE > Williams z nowym pakietem aerodynamicznym na Silverstone

Już na pierwszy rzut oka zmiany są widoczne. Dzięki obrazom Hiszpański dziennikarz Albert Fabrega, różnice pomiędzy samochodami nr 23 i 6 są oczywiste. Pontony zostały całkowicie przerobione, zgodnie z nową filozofią. Od początku sezonu Williams jeździ z dość unikalną koncepcją pontonu, charakteryzującą się dość nieregularnymi kształtami, które niemal przypominały koncepcję „pontonu zerowego” Mercedes, jednak znacznie mniej ekstremalny.

Koncepcja, która w każdym razie kontrastowała z koncepcjami czerwony Byk lub Ferrari, w których znajdują się pontony o bardziej wyrazistej architekturze. W przypadku samochodu Albona na torze Silverstone brytyjski zespół zdecydował się zatem zmienić swoje podejście, wypuszczając bardziej tradycyjną koncepcję, bardziej podobną do koncepcji Red Bulla.

Podobnie jak w przypadku Red Bulla, wloty powietrza w bocznych progach umieszczono bardzo blisko przodu samochodu. Osłona silnika jest zauważalnie dłuższa od poprzedniej, dzięki przesuniętym chłodnicom i układom chłodzenia. Płyta podłogowa i dyfuzor zamontowane w samochodzie Albona są również całkowicie nowe. Williams inspirował się głównie rozwiązaniami technicznymi Ferrari i Red Bulla, podobnie jak Aston Martin jest kilka Grand Prix.

 

Zespół Grove zdecydował się zastosować te nowe funkcje wyłącznie w samochodzie Alexandra Albona ze względów budżetowych, ale także aby móc porównać osiągi swoich dwóch kierowców na Silverstone. Zespół zajmujący obecnie ostatnie miejsce w klasyfikacji konstruktorów z zaledwie 3 punktami ma na celu poprawę o prawie sekundę dzięki nowemu pakietowi aerodynamicznemu. Cel bardzo ambitny, ale niezbędny, żeby wrócić do peletonu. Dla porównania podczas treningu swobodnego 2 Albon jechał o sekundę szybciej niż Latifi na zegarze. 

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz