Ekskluzywne AUTOhebdo – De Meo formalizuje przybycieAlpine w F1: „Przyspiesz świadomość marki”

Przed ogłoszeniem zmiany tożsamości zespołu Renault F1 Team w 2021 roku, nowy silny człowiek z Losange wyjaśnił nam główne punkty projektu.

opublikowany 06/09/2020 à 10:31

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Ekskluzywne AUTOhebdo – De Meo formalizuje przybycieAlpine w F1: „Przyspiesz świadomość marki”

Podobnie jak serce każdego włoskiego entuzjasty samochodów, serce Luca de Meo biło dla Stabilny kiedy w dzieciństwie oglądał Grand Prix w telewizji. Lata minęły, a mediolański tifoso dziś czuwa nad losami Grupy Renault.

 „Przeszedłem z czerwonego na żółty” – mówi nam przez telefon z uśmiechem w głosie. A teraz kolej na niebieski! „. Minęło kilka godzin, zanim na Monzy przed Grand Prix Włoch ogłoszono przybycieAlpine w świecie Grand Prix.

Od sezonu 2021 zespół Renault Formuła 1 faktycznie będzie tzw Alpine Zespół F1. Strategiczny wybór obrazu, który nowy szef Losange wyjaśnił nam w podglądzie.

 

« Formuła 1 musi być mistrzostwem konstruktorów z udziałem prestiżowych marek, które stworzyły historię tej kategorii, ale także historii samochodów szerzej.– precyzuje De Meo.

Alpine dobrze wpisuje się w tego ducha, włączając w to oczywiście współpracę z Renault jako producentem silników. To wybór będący częścią ogłoszonej kilka dni temu reorganizacji Renault.

RobimyAlpine jeden z naszych podmiotów gospodarczych. Pomysł polega na umieszczeniu Formuły 1 w centrum systemu 360° z działaniami związanymi z inżynierią, marką Alpine siebie, produkty, zakład w Dieppe (Sekwana-morska). „.

Nowy dyrektor generalny francuskiego producenta, dawniej należącego do Grupy Volkswagen, od razu to rozpoznaje: sportowe DNAAlpine czerpie swoje korzenie rallye ze słynną Berlinette z lat 1970., a także w wytrzymałości (zwycięstwo w 24 godziny Le Mans 1978). De Meo zamierza teraz wykorzystać platformę oferowaną przez F1 do „ ogromnie przyspieszyć rozgłos marki skupionej w Europie, zwłaszcza we Francji ".

F1 lokomotywą ożywienia

Za to De Meo naładował Cyril Abiteboul, szef zespołu Renault F1 Team i dyrektor generalny Renault Sport Racing, w celu ustrukturyzowania marki Alpine, która jest jedną z 4 autonomicznych „jednostek biznesowych”, na których opiera się ogłoszona w czwartek restrukturyzacja Renault, wraz z Renault, Dacią i oddziałem o nazwie Nouvelles Mobilités.

W przedsięwzięciu globalnej odbudowy grupy lokomotywę ma odegrać Formuła 1.

« Cyryl zna dom, wie, jak zorganizować zespół – wyjaśnił. Poprosiłem go, aby pomógł mi skonfigurować działający system. Pasjonuje mnie to, co robi w zespole F1 i oglądanie ich pracy to przyjemność. Chcę podkreślić ich ważną rolę w całym systemie.

Uważam Formułę 1 za wielką szkołę sektora motoryzacyjnego. Jest to równoznaczne z uzyskaniem doktoratu na uniwersytecie, jeśli chcesz. Tak to widzę i chcę, żeby nasz zespół tak siebie postrzegał.

Oznacza to również, że członkowie zespołu ponoszą odpowiedzialność wobec 180 000 innych osób pracujących w grupie. Muszą przodować w powrocie do osiągów godnych nazwy Renault. Formuła 1 musi to zrobić przed innymi ".

Wyzwaniu nie brakuje zakresu, ale temu człowiekowi najwyraźniej nie brakuje ambicji.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Paul Ricard – C2 PCCF 2024