Podobnie jak serce każdego włoskiego entuzjasty samochodów, serce Luca de Meo biło dla Stabilny kiedy w dzieciństwie oglądał Grand Prix w telewizji. Lata minęły, a mediolański tifoso dziś czuwa nad losami Grupy Renault.
„Przeszedłem z czerwonego na żółty” – mówi nam przez telefon z uśmiechem w głosie. A teraz kolej na niebieski! „. Minęło kilka godzin, zanim na Monzy przed Grand Prix Włoch ogłoszono przybycieAlpine w świecie Grand Prix.
Od sezonu 2021 zespół Renault Formuła 1 faktycznie będzie tzw Alpine Zespół F1. Strategiczny wybór obrazu, który nowy szef Losange wyjaśnił nam w podglądzie.
Z dumą ogłaszamy to #AlpineZespół F1 wchodzi # Formuła 1 ! Od sezonu 2021 skład Grupy Renault staje się zespołem Alpine F1® Team, wyposażony w silnik hybrydowy Renault E-TECH
https://t.co/9mDu0W1CRZ pic.twitter.com/xfJDonJJP2— Grupa Renault (@Groupe_Renault) 6 września 2020 r.
« Formuła 1 musi być mistrzostwem konstruktorów z udziałem prestiżowych marek, które stworzyły historię tej kategorii, ale także historii samochodów szerzej.– precyzuje De Meo.
Alpine dobrze wpisuje się w tego ducha, włączając w to oczywiście współpracę z Renault jako producentem silników. To wybór będący częścią ogłoszonej kilka dni temu reorganizacji Renault.
RobimyAlpine jeden z naszych podmiotów gospodarczych. Pomysł polega na umieszczeniu Formuły 1 w centrum systemu 360° z działaniami związanymi z inżynierią, marką Alpine siebie, produkty, zakład w Dieppe (Sekwana-morska). „.
Nowy dyrektor generalny francuskiego producenta, dawniej należącego do Grupy Volkswagen, od razu to rozpoznaje: sportowe DNAAlpine czerpie swoje korzenie rallye ze słynną Berlinette z lat 1970., a także w wytrzymałości (zwycięstwo w 24 godziny Le Mans 1978). De Meo zamierza teraz wykorzystać platformę oferowaną przez F1 do „ ogromnie przyspieszyć rozgłos marki skupionej w Europie, zwłaszcza we Francji ".
F1 lokomotywą ożywienia
Za to De Meo naładował Cyril Abiteboul, szef zespołu Renault F1 Team i dyrektor generalny Renault Sport Racing, w celu ustrukturyzowania marki Alpine, która jest jedną z 4 autonomicznych „jednostek biznesowych”, na których opiera się ogłoszona w czwartek restrukturyzacja Renault, wraz z Renault, Dacią i oddziałem o nazwie Nouvelles Mobilités.
W przedsięwzięciu globalnej odbudowy grupy lokomotywę ma odegrać Formuła 1.
« Cyryl zna dom, wie, jak zorganizować zespół – wyjaśnił. Poprosiłem go, aby pomógł mi skonfigurować działający system. Pasjonuje mnie to, co robi w zespole F1 i oglądanie ich pracy to przyjemność. Chcę podkreślić ich ważną rolę w całym systemie.
Uważam Formułę 1 za wielką szkołę sektora motoryzacyjnego. Jest to równoznaczne z uzyskaniem doktoratu na uniwersytecie, jeśli chcesz. Tak to widzę i chcę, żeby nasz zespół tak siebie postrzegał.
Oznacza to również, że członkowie zespołu ponoszą odpowiedzialność wobec 180 000 innych osób pracujących w grupie. Muszą przodować w powrocie do osiągów godnych nazwy Renault. Formuła 1 musi to zrobić przed innymi ".
Wyzwaniu nie brakuje zakresu, ale temu człowiekowi najwyraźniej nie brakuje ambicji.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)