Fernando Alonso: „W jeździe na 100% jestem gotowy”

Dwukrotny mistrz świata Hiszpanii odrzucił wątpliwości dotyczące możliwego braku świeżości po dwóch latach spędzonych z dala od Grand Prix i już z upodobaniem nie może się doczekać projektu na rok 2022.

opublikowany 22/07/2020 à 17:20

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Fernando Alonso: „W jeździe na 100% jestem gotowy”

Jak się czujesz po ogłoszeniu powrotu do kategorii premium?

Jestem szczęśliwy. Nie tylko po to, aby znaleźć F1ale także zespół, w którym przeżyłem najlepsze momenty swojej kariery w Grand Prix. Znam już wiele osób na Renault. Mechanicy, inżynierowie… Wiem, że wszystkich napędza ta sama pasja. Ich głód sukcesu jest nienaruszony. Pojawienie się nowych zasad w 2022 roku powinno zaowocować nieco bardziej sprawiedliwymi mistrzostwami pomiędzy zespołami. Pod koniec sezonu 2018 chciałem zobaczyć, jak wygląda życie poza bańką F1 i zastanowić się nad całkowitą zmianą przepisów planowaną na 2021 rok. Przesunięto ją o rok ze względu na Covid-19, ale myślę, że nadal warto dołączyć dyscyplina w przyszłym roku. To będzie dobre przygotowanie (na rok 2022. przyp. red.) po dwóch sezonach poza kategorią.

Jak przygotujesz się na swój powrót?

W zeszłym roku byłem bardzo aktywny. W tym sezonie wszyscy jadą na tym samym wózku, F1 była w stanie rozegrać tylko dwa Grand Prix, a ja mam przed sobą trzy tygodnie rywalizacji w wyścigu Paryż-Dakar, którego początki sięgają stycznia ubiegłego roku. To jedyne referencje, jakie posiadamy. Planeta przestała się obracać. W zeszłym roku ścigałem się w różnych mistrzostwach Wytrzymałość, pogoda w WEC lub IMSA. Przygotowywałem się też do Dakaru (nie zapominając o Indianapolis 500, nawet jeśli nie udało mu się zakwalifikować. Przyp. red.). Prawie co tydzień siedziałem za kierownicą. Czuję się gotowy. Jeśli chodzi o jazdę, jestem na 100%. Na poziomie fizycznym w lutym rozpocząłem bardzo specyficzny program przygotowawczy. Jestem na górze. 15 dni temu zdałam testy sprawnościowe i osiągnęłam najlepszy wynik w swojej karierze. Jestem bardzo szczęśliwy, niezwykle zmotywowany i silniejszy niż kiedykolwiek.

Czy Twoja rekrutacja nie jest wyparciem się młodego sektora kierowców Renault?

Wiem, jak ważną rolę w oczach Grupy odgrywa Renault Sport Academy. Te młode talenty reprezentują przyszłość. Z mojego doświadczenia wiem, że wszystkie zespoły, które inwestują w potencjalnych klientów, w pewnym momencie odnoszą korzyści. Postaram się im pomóc na tyle, na ile będę mógł, swoim doświadczeniem, nie tylko z F1, ale także z innych dyscyplin. Niezależnie od stylu jazdy, który będzie dominował w 2022 roku wraz z wprowadzeniem nowych przepisów, mam nadzieję, że będę mógł im pomóc. Wiem, jaka jest moja misja, nie tylko w samochodzie, ale także poza nim. Wiem, co muszę wnieść do Renault. Zrobię wszystko, co w mojej mocy, aby zespół mógł walczyć o tytuł. Gdyby to było ze mną, byłoby fantastycznie. Jeśli będzie to z innym, młodszym kierowcą, nadal będę dumny.

A co z Twoim celem, jakim jest zdobycie Potrójnej Korony?

To mój priorytet w tym sezonie. Mam w kalendarzu tylko ten wyścig (Indy 500, 23 sierpnia, przyp. red.). Jestem zaangażowany w ten cel w 100%. Bardzo chciałbym kiedyś wygrać to legendarne wydarzenie. Tegoroczna edycja będzie jeszcze bardziej wyjątkowa ze względu na brak przygotowania. Zwykle podróżujesz w górę rzeki, aby przetestować. Dziś nawet nie wiem, jak dostanę się do Stanów Zjednoczonych w sierpniu. Mam wrażenie, że o wyścigu zadecyduje rzut kostką. Ale cieszę się, że mogę jechać i znów poczuć ten dreszczyk prędkości. Jeśli weźmiemy pod uwagę ten cel podczas Indy 500, myślę, że tak naprawdę zaczniemy zagłębiać się w temat Renault dopiero we wrześniu. Nadal będziemy próbować żonglować różnymi programami, wiedząc, że ostatecznym celem jest rok 2021.

A priori, jednomiejscowy sezonu 2021 nie będzie mógł regularnie grać w czołówce, czy jesteś gotowy uzbroić się w cierpliwość?

Mam świadomość realności rzeczy. Przez ostatnie dwa sezony nie mieszkałem w jaskini. Oglądam ten sport w telewizji i wiem, że w tym sezonie wygrać może tylko jedna drużyna i pewnie tak samo będzie w przyszłym. Skupiamy się na własnym programie. Mam nadzieję, że zasady na rok 2022 spowodują bardziej sprawiedliwy sport, w którym rywalizacja między zespołami będzie bardziej sprawiedliwa i będzie mniejsza swoboda dokonywania odkryć technicznych, które prawdopodobnie dadzą dużą przewagę. Mamy wystarczająco dużo czasu, aby popracować nad tym projektem i nabrać niezbędnego rozmachu. Mam nadzieję, że to ogłoszenie będzie dodatkową motywacją. Jestem zrelaksowany i wiem, czego się spodziewać w 2021 r. I z nadzieją patrzę na 2022 r. Jesteśmy tutaj, aby coś razem zbudować, solidny budynek, któremu ufamy. Renault ma do tego wszystkie składniki: inwestycje, infrastrukturę i umiejętności.

Twój nowy kolega z drużyny Esteban Ocon nie ukrywaj podziwu, jaki ma dla ciebie. Czy znasz go dobrze? Jakiej współpracy możemy się spodziewać?

Jechał z podwoziem Alonso en karting ! Zawsze zwracałam uwagę na jego działanie w formułach promocyjnych. Jest bardzo wielkim talentem. Wiemy, co działo się przez ostatnie dwa sezony. Był bardzo blisko dołączenia Mercedes przed związaniem się z Renault. Nikt nie wątpi w zapał Estebana, który również ma osobowość potrzebną F1. Ma przed sobą świetlaną przyszłość w tej kategorii. Jestem szczęśliwy, że jestem u jego boku. Nie posunąłbym się do stwierdzenia, że ​​utrzymujemy przyjacielskie stosunki, bo nie spędziliśmy jeszcze ze sobą wystarczająco dużo czasu, ale w ostatnich miesiącach często rozmawialiśmy, szczególnie poprzez simracing. Czasami jeździliśmy razem w wirtualnym świecie. Podstawy pod pierwszy start są już gotowe. Z przyjemnością będę go wspierać. Mam nadzieję, że będziemy sobie nawzajem pomagać w rozwoju zespołu.

Kiedy widzimy, jak młodsze pokolenie stopniowo przejmuje władzę w F1, czy nie obawiasz się, że trochę zardzewiejesz i nie dotrzymasz im kroku?

W Formule 1 liczy się tylko czas, a nie wiek. Nigdy nie widziałem rankingu wyścigów opartego na dacie urodzenia w paszporcie. Mam nadzieję, że nadal będę tak szybki, albo nawet szybszy, niż te dzieciaki.

0 Zobacz komentarze)