Jest to rodzaj reklamy stajni wyścigowych Formuła 1 szczęśliwie by się stało. Codacons, organizacja non-profit broniąca praw włoskich konsumentów, ogłosiła zamiar złożenia skargi Ferrari o swoim głównym partnerze, Mission Winnow w komunikacie prasowym opublikowanym na swojej stronie internetowej.
Codacons oskarża drużynę Scuderia o obchodzenie przepisów antynikotynowych poprzez promowanie tej nieco mglistej inicjatywy wspieranej przez Philipa Morrisa, historycznego sponsora Maranello. Stowarzyszenie obrony podatników bez ogródek zażądało zajęcia SF1000, zaprezentowanego z wielkimi fanfarami w ubiegły poniedziałek w Teatrze Miejskim w Reggio Emilia.
W swojej walce Codacons zwróciło się o pomoc do „Nuclei Antisofisticazione e Sanita” (NAS), wydziału policji odpowiedzialnego za dbanie o zdrowie i dobre samopoczucie obywateli Włoch.
Od czasu pojawienia się Mission Winnow w barwach Ferrari podczas Grand Prix Japonii 2018, Scuderia doświadczała czasami wyraźnych utrudnień i musiała pogodzić różne przepisy antynikotynowe na całym świecie. W zeszłym roku logo nieprawdopodobnej inicjatywy Philipa Morrisa zostało zastąpione odniesieniami do 90. rocznicy Ferrari w krajach, w których prawo jest bardzo rygorystyczne w zakresie kwestii zdrowia publicznego.
Ferrari nie jest jedynym zespołem, który próbuje palić w tajemnicy. Tak jest również w przypadku McLaren, której współpraca z British American Tobacco została wzmocniona zimą. W ten sposób gigant tytoniowy wykorzystuje jednomiejscowe samochody Woking do promowania tych produktów elektronicznych na rynkach, gdzie taka ekspozycja jest tolerowana.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)