Brak kierowcy zasilanego przez Ferrari Formuła 1 nie będzie przeciwny ewolucji silników V8 Maranello, głównie Fernando Alonso, ofiara dwóch awarii silnika w ciągu czterech weekendów. Hiszpanowi pozostało już tylko sześć silników, aby wziąć udział w piętnastu Grand Prix sezonu.
W Sauberze wyniki nie są lepsze. W Malezji stajniaHinwil doświadczył podwójnego porzucenia swoich samochodów z powodu awarii silnika. Z kolei w Chinach Pedro de la Rosa, wówczas czwarty, musiał poddać się w 7. rundzie. „ Jest to problem związany z silnikiem, ale nie możemy powiedzieć, czy dotyczy to bezpośrednio silnika, czy jest to problem z podwoziem. », zadeklarował James Key, nowy dyrektor techniczny zespołu Petera Saubera.
Ze swojej strony hiszpański kierowca wie, że winny jest silnik Maranello i ma nadzieję, że w przyszłości będzie mógł liczyć na bardziej niezawodną jednostkę. „ Mamy duże oczekiwania co do Barcelony– de la Rosa powiedział El Mundo Deportivo. Mamy nadzieję, że Ferrari rozwiązało już problem na poziomie silnika. »
Po stronie Scuderii problem został zidentyfikowany i według Auto Motor und Sport zespoły z Maranello wskazują palcem na zawór pneumatyczny. Ponieważ Ferrari V8 od początku sezonu wykazywało słabości, włoski producent mógł zwrócić się do FIA o odstąpienie w celu poprawy niezawodności jego silnika. Renault kilka tygodni temu mógł skorzystać z takiego wyjątku.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)