Ferrari: cudowne rozwiązanie?

Ferrari, które przeprowadziło w Walencji przekonujące testy, szczególnie pod względem niezawodności, wybrało innowacyjne rozwiązanie dla swojego bloku silnika, w celu uzyskania wydajności aerodynamicznej.

opublikowany 08/02/2010 à 20:14

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

Ferrari: cudowne rozwiązanie?

Ferraripodczas testów w Walencji mógł stanąć na czele testów czasowych, upewniając się co do konstrukcji F10, jednomiejscowy którego rozwój rozpoczął się wiosną 2009 roku. Prace te nasiliły się latem, kiedy podjęliśmy delikatną strategiczną decyzję o wstrzymaniu rozwoju F60 i włożeniu całego naszego potencjału w ten nowy projekt. », potwierdził na łamach AUTOhebdo Aldo Costa, dyrektor Scuderii. Do liczb Valencii należy jednak podchodzić z przymrużeniem oka, ze względu na trudne porównanie z czasami osiąganymi przez samochody innych zespołów.

Ferrari zdecydowało się na podwyższony przód kadłuba w stylu RB5, aby lepiej rozprowadzić przepływ powietrza pod podłogą i lepiej skierować je w stronę tylnego dyfuzora. To zmobilizowało także zespoły Scuderii, które zaprojektowały F10 zgodnie z jego pozycją. „ Dyfuzor to podstawa, oświadczył Nicholas Tombazis, główny projektant F10. Aby zoptymalizować wydajność, zmieniliśmy tylną oś i przesunęliśmy różne komponenty, aby jak najlepiej ją zintegrować. W F10 jest znacznie większy i wydajniejszy w porównaniu do poprzednich sezonów. »

Ponadto, jak ujawniono w Gazzetta dello Sport, silnik został pochylony pod nadwoziem. W ten sposób Ferrari V8 jest pochylone w stronę przodu jednomiejscowego samochodu, a jego nachylenie między przodem a tyłem bloku jest zwiększone do 3,5°, co jest rozwiązaniem przyjętym przez firmę Arrows w 1979 r. To nachylenie pozwala na pewien zysk aerodynamiczny poprzez podniesienie tylnej części bloku silnika i umożliwia zwiększenie w szczególności długości kanału zasilającego tylny dyfuzor. „ Nowe Ferrari oferuje bardzo ciekawe rozwiązanie mechaniczne, a większość tajemnic kryje się pod karoserią », zwierza się Aldo Costa, który ma nadzieję znaleźć w tej opcji sposób na uzyskanie kilku dziesiątych sekundy na okrążeniu. Ferrari będzie miało okazję sprawdzić skuteczność swojego rozwiązania podczas kolejnych testów w Jerez, które rozpoczynają się w środę.

Wkrótce znajdziesz nasz Przewodnik po F1 2010

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz